SKRIVET: 2008-12-11, kl 15:20:12 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Bron till Terabithia

Slutade vid 10.40 idag så därför tog jag mitt pick och pack och gick hem idag från centrala stan (domkyrkan).
Man kan nästan tro att det är längre än vad det egentligen är till Partille därfirån än vad det är. Visserligen tog det en liten stund att ta mig hem men jag stannade många gånger för att ta lite kort på olika saker, dock inte med min digetalkamera utan med mobilkameran, inte de bästa kvalitetsbilderna dvs.
När ajg kom hem fick jag hålla min ena lillebror Simon sällskap, han var hemma och sjuk idag, fast om han verkligen var sjuk vet bara han själv. Vi kollade på Bron till Terabithia. Den var en sån där lite halvmysig film som handlar om en kille som kommer från en fattig familj och är utmobbad i skolan. Sedan börjar en ny tjej i klassen och de blir bästa vänner och skapar sig en egen värld. En värld de båda kan försvinna till då båda är lite "annorlunda".
Det var inte en sån där film man känner sig bra för efteråt. Slutet är helt annorlunda, inte alls vad man tror skall ske, det är det som får en att tänka i andra banor, att visa mer sympati och förstå de som har det på detta vis.
Jag grät, och gör det fortfarande. Kan inte släppa taget.

Bron till Terabithia


Amanda Lahti

söt blogg du har cissi!

Mysigt med film också, speciellt så här i juletider :D



PUBLICERAT: 2008-12-11, 20:12:26 | URL: http://amandalahti.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: