SKRIVET: 2008-12-15, kl 23:03:54 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Ciderhusreglerna, Dockumentär & Boston Thé Party

Film: CiderhusreglernaSåg på en sådan sorglig film förrut. Ciderhus relgerna var så fin och extremt bra skådespelare verkligen!
Allting med den var bara så bra, perfekt. Det hände ingenting speciellt i den men det var även en sådan tagande handling!
Filmen handlar om En Man som vuxit upp på barnhemmet i Maid och blir upplärd av läkaren till en lika bra läkare som sig själv. Efter ett tag får han nog av barnhemmet och tillvaron och flyr därifrån tillsammans med ett par som precis gjort abort (något som egentligen var förbjudet). Han får jobb på mannens äppelfarm som behöver anställda till att plocka äpplen. Så tillsammans med ett gäng mörkhyade människor, eller negrer som de kallas, skördar han årets skörd äpplen. Efter ett tag av olika händelser och intriger förstår han att han behövs som mest på barnhemmet.
En rekomenderad film, verkligen!

Sitter just nu och kollar lite på tv (för ovanlighetens skull :P, haha inte alls) förrut var det en dokumentar är om världens minsta barn på kanal 5. På något sätt blir jag så glad att jag är "normal". Men samtidigt skall de ha all kredit och uppmärksamhet för att de är det de är. Stolta över att vara sig själva. Någonting vi andra även skall veta men vi oftast inte förstår att vi skall vara glada över. På något sätt blev jag så tagen av hennes stolhet över sig själv, hur hon kunde se religionen genom sin sjukdom. Hon sa det som; "Gud ger alla människor en uppgift. Min är att vara liten till växten och vara stolt över mig själv". Någonting vi andra verkligen borde uppmärksamma med våra ögon.
"Jag är stolt att jag är den jag är och i slutändan vill jag vara det jag är"

Nu däremot är det Boston Thé Party. Tycker att de är så modiga på något vis. De är sig själva och bryr sig inte om vad andra människor tycker om dem. Jag tror det är det som gör att så många människor nu älskar och gillar dem. Visserligen kommer det alltid finnas människor som inte gillar dem och rent av hatar dem. Kanske är de modiga pga. bättre tv och bättre underhållning men dem är ändå hel goa och hel sköna rakt igenom! I dagens avsnitt kollar de olika religioner. Hänger upp sig själva på kors, besöker sekter i USA. Var lite roligt om en sekt som hatade Sverige och ansåg Filip och Fredrick;  100 höjdare  Boston Thé Party  High Chaparallhela folket avskyvärt. Allt detta på grund av att sektledaren hade läst om att vi i Sverige hade fällt en präst som uttalat sina åsikter om hur avskyvärda bögar är. Förstår inte hur man kan tycka någon är verdervärdig och hatad av Gud om man är bög. Vad är det som är fel, älskar inte Gud alla? Är han inte förlåtande för alla våra (såkallade) misstag? Var finns den barmhertiga Guden i deras religion. Visserligen kan bibeln antyda att vara bög är fel men samtidigt är det en tolkningsfråga. Egenltigen kan man väl tolka vad som står i bibeln till vad man tycker själv. Jag menar att om man har en speciell åtsikt gällande bögar kan man säkert hitta någonting som tyder och stärker ens egna tes. Men har man rätt att uttrycka det på detta sät? Jag tycker inte det!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: