SKRIVET: 2008-12-16, kl 23:48:57 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Den befriande stunden

I ett virrvarv av känslor sitter jag och tittar på Titanic på tv. Tv 4.
Jättebra film! En av mina favoriter faktiskt! Alltid bra, alltid inne, tidlös och alltid underbar.
I morgon, eller rättare sagt om 17 minuter, är det onsdag och jullov. Men bara för att det är lov betyder inte det att jag är ledig. visst från skolan men inte andra skyldigheter. Om jag ändå bara kunde fly, en enda liten sekund, en gnutta Kanske därför jag har mina böcker och mina filmer. För en liten stund är jag inte mig själv. Jag är en passagerare på titanic, tillbaka till 17-1800 talet, på en romantisk dejt, plockar äpplen på en äppelfarm eller äter en sagolikt god måltid på en av de exklusivaste restaurangerna i New York. Jag bara är. Jag slipper allt det jobbiga, kan ta en paus. Jag helt enkelt bara existerar.

Isäventyr på AntarktisFallskärmshoppning
Under vatten: TitanicMiddag för två



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: