SKRIVET: 2008-12-01, kl 23:39:41 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Go'kväll

Hallo mina nära, kära och okända.
Nu börjar klockan bli mycket så jag skall nog krypa i sängs, fast sova får jag inte göra ännu. Måste nämligen läsa tre, fyra kapitel i min Engelskabok. Läser Jane Austen's "Masfield Park", jättebra bok men lite väl gammaldags ibland. Jobbigare när de är på engelska också, förstår inte alltid vad det är de säger men jag förstår hela sammanhangen. Nästa vecka skall jag lämna in en bokrescension. Får hoppas jag har läst klart boken tills dess. Har kommit halvägs nu, det mindre positiva är att jag har hållt på i säkert några veckor nu. Måste ta engelskan på större alvar!

Kommer avsluta dagen med ett litet skämt:


Från en polsk by långt före 2:a världskriget:

Byprästen till sin vän, byns rabbin: Herr Rabbin, kommer Ni aldrig att smaka skinka?
-På Ert bröllop, fader.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: