SKRIVET: 2008-12-06, kl 15:47:28 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Hemma igen

Nu har jag varit hemma i lite mer än en timma. Har nämligen varit på jobbet idag och åkte då hemifrån vid, 07.05.
Kan säga att gå upp klockan 06.20 inte är en direkt jättehit såhär på helgmorgonen.
Så tänk er nu när ni skall upp klockan 8 i morgon och tycker det är tidigt, jag har då varit uppe i ca 1 1/2 timme och är på jobbet!.. So don't complain to me about that!!

Fast jag måste erkänna att det är rätt mysigt när man sitter på blå express och åker från Partille Centrum in mot stan på E20. Det är som om Staden sover. Ligger i en sorts dvala. Husen är släckta (och ändast tomten är vaken), i fönstrerna finns det oftast mysiga ljusstakar, vissa har ljusslingor längs med balkong räkerna eller andra räkern och vissa utomhusväxter i trädgården är fyllda av ljus. Men det är så få rörelser, se människor som går omkring är i halvtdvala också. Vill sova men är endast vakna för att jobbet kallar.

 
Nu skall jag gå och discha och sedan göra mig iordning. Klockan 17.00 skall vi (hela familjen) vara hemma hos min mammas värnina på kalas. Just nu är jag inte så hipp på det, känner mig äcklig och smutsig efter jobbet och sedan svettig efter promenaden hem. Jaja, efer duschen blir det nog bra. Lägger inte ett kort inlägg eferåt, kanske på kläderna jag skall ha också, jag får se vad jag hinner..




 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: