SKRIVET: 2008-12-20, kl 14:22:36 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Så nu vid juletid

Så nu är jag nästan färdig med mina morgonsysslor. Har duschat, sat upp mitt hår i hårsspolar så det skall bli sådär fint lockigt. Sedan har jag även bäddat sängen dock har jag inte ätit frukost ännu. Skall gå upp och göra iordning det snart så fort jag fixat bokföringen och svarat på några mail.

Jag bjuder på denna.  Jag i sporrullar
Ikväll skall det bli utgång (jippie!!) till Chalmers julfest tillsammans med Kristina, Rebecca och Linnéa. Skall bli sjukt roligt! Vi pratade om att vi skulle börja kvällen på Queen och sedan dra vidare till Kåken (tror jag det är som julfesten är i). Men vi får se hur det blir. Har inte en aning om någonting för tillfället.
Någonting jag vet om är på et ungefär vad jag skall ha på mig. Det får bli en silver/grå klänning med en svart rand längst ned. Sedan blir det väl någon slags tröja/kofta över och så strumpbyxor, trr det blir punps till men jag har inte bestämmt mig helt ännu..

För att sprida lite mer julkänsla i landet lägger jag in en fin liten historia,
läs och njut.

Norrlandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar före julafton.
- Jag vill int' förstör helga för dä, men ja måst' tala om att din mamma och jag ske skiljäs, 45 års olycka få räck!
- Vad pratar du om pappa? skriker sonen i luren.
- Vi stå int' ut me varann längre och ja ork' int' prat' mer om dä'. Ring systra din i Malmö och tala om de för na.
Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:
- Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon. Jag tar hand om det här!
Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
- Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer!
Pappan lägger på luren och vänder sig till frun med orden:
- Dä ä fixat. De kömmer hem te jul, och betala resa själv!

Så jag önskar er alla från mig, GOD JUL!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: