SKRIVET: 2008-12-19, kl 21:37:45 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Spore, ett vanligt förklätt spel?

Et beroendeframkallande spel som spelas flitigt av mina småbröderSkall precis ta och lära mig Spore som är min lillebrors.
Jag förstod ingenting tidigare idag när jag tänkte spela lite. Men nu får han allt ta och hjälpa mig.
9 år och redan datahjälp till storasyrran, antingen är det jag som håller på att bli för gammal eller så är det han som är databeroende kanske en blandning av de båda. :P
Han är i alla fall väldigt sur nu när jag skrivit att han är en datanörd men sanningen skall alltid fram, förr eller senare.

Spelet går ut på att (tror jag) springa runt och kriga mot andra små samhällen av äckliga monster. Fast denna gången istället för att vara människor har de gjort människorna till små och stora äckligt, fula och illalukttande (även om nu spelfigurer inte luktar) varelser. Kanske kan du skapa ditt eget mardrömsmonster eller varför inte ditt lilla söta monster. Vad jag vet är att jag gillar de snygga hunkarna i de vanliga krigspelen. Då har man åtminstone någonting att titta på.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: