SKRIVET: 2009-04-26, kl 15:42:12 | PUBLICERAT I: Au Pair Tips

Frågor till värdfamiljen

Tänkte ta upp lite frågor som jag kan tycka är viktiga att ställa till familjen.

Allmänna frågor:
  • Is there any public transportation such as bus or train in the aerea?
  • If not, am I allowed to us the car when I don't work?
  • Are there any other au pairs in the neighbourhood?
  • Have you had an au pair befor?
  • [If yes:] Could I speak to her/him or get her/his email?
  • Is there any gym or sportsactivity I can join in the aerea?
  • Is there a Park or some nature close to your home?
  • Am I able to bring friends home?
  • Is there a post-office in the aerea?
  • Do I have acces to Internet?

Frågor om familjen:

  • How does a normal week look like?
  • Do both parents work?
  • Do you as a family has any special interests?
  • How much do you expect me to be involved with familyactivity?
  • If you go on a trip somewere can I come along?
  • Do you spend much time with you family?
  • Do you have pets?
  • What kind of religion do you have?
  • What kinds of intrerests does you children have?

De frågor som är kursiva tycker jag personligen är de bästa och de som jag kommer att fråga under första telefonsamtalet eller mailet. Jag kommer fråga dessa frågor eftersom det är dem som jag personligen tycker ger mig mest fritid och hur jag kommer att leva under året. Man måste kunna få ha en fritid och ifall det är så att de bor långt ute på landet, eller där det inte finns kommunal trafik måste jag kunna ha tillgång till bilen t.ex. Ett annat exempel är att ifall det inte bor någon annan Au pair i närheten kommer jag nog förmodligen känna mig utanför och ensam och det vill ju ingen. Tror nämligen att det kan vara ganska svårt att få kontakt med ungdomar som kommer ifrån landet. Men jag tycker definitivt man skall försöka!

Hoppas ni gillade frågorna och är det några andra frågor som ni har och jag inte skrivit upp så säg (jätte, jätte) gärna till!


Julia

Jaa det är många som vill det. Jag vill bara ha lov den månaden innan jag åker :P



Vilka bra frågor du har nu :) Har du pratat med någon familj än?



PUBLICERAT: 2009-04-26, 23:06:07 | URL: http://juliasresa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: