SKRIVET: 2009-03-05, kl 18:25:34 | PUBLICERAT I: Mitt liv

In Deutschland

Klockan är 18:12 och jag är hur trött som helst!
I tisdags kom jag tillsammans med 8st andra människor rfan Sverige och hit till Schrobenhausen i Bayern, Södra Tyskland för de som inte vet. Btw, kan jag inte skriva bokstaven mellan z och ä. Den har istället bytts ut mot denna bokstav: ü.
Iaf. vi kom i tisdaggs kväll runt 20.00 tiden. Vi akte hem och träffade familjerna. Min är hur underbar som helst! Mamman vill veta allting om Sverige och Pappan är svinskön! Asrolig, idag berättade hant.ex. att de skall aka pa semster till Italien med ett flygplan som bara har en vinge, tja, man kan ju välja hur mycket man vill tro pa det. I gar var vi i skolan och det gick faktistk riktigt bra! Engelskan iaf om nagot. Efter skolan akte vi hem till Franzi (hon jag bor hos heter det) och sov en liten stund. därefter at vi mat och sedan for vi tillbaka till skolan för att lämna av mig. Det var nämligen en grupp som pratar engelska som skulla pa en teater i München. Sa vi akte dit i en buss. Pjasen var sadär och den handlade om en kille som var helt ensam. Han ville begrava sin far men vsste inte vem hans far var. Han blev utkickad och hittade "en syster" som han sedan blev tillsammans med. De fick barn tillsammans men hon valde att göra abort. Samtidigt fick killen ett nytt jobb och jobbade at en rik farbror. Det visade sig sedan att denneman var hans farbror, som han inte fick reda pa förän han var död. Hm, pjäsen slutade med att killen var lika ensam som fran början, fast med mer pengar.
Efter det fick jag aka hem och det var väldigt sent och jag kom inte hem förrän vid 22.15 tiden. Jag somnade direkt.
I morse vaknade jag av väckarklockan men sedan rakade jag somna om igen sa mamman fickväcka mig, Oops..
Sedan var det skola igen om vi fick berätta om det svenska skolsystemet i en klass. Vet inte ritkigt fram hur den är men ajg tror jag lyckades rädda situationen när jag berättade hur lektionerna gar till. Vi sade att vi fick lyssna pa musik och sa att vi konsentrerar oss bättre da, de skrattade at oss. Sedan for viv idare mot en stad (kommer ej ihag namnet) och dr köpte jag smink och godis. Superbra och billigt.
Aja, nu skall jag ga och äta sedan sova en stund och därefter skall vi pa ett café och sedan till; Mospark, tror ajg det heter. En stor klubb som tydligen hela skolan skall ga pa nu när vi är här..


ElviZ

Det låter kul än så länge, hoippas du tar en massa bra bilder som jag kan titta på sen!!



PUBLICERAT: 2009-03-06, 10:50:17 | URL: http://www.nogg.se/elviz
Linnéa

Låter verkligen som du har det kul! Jag vet att jag har sagt det förut, men krama alla från mig:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: