SKRIVET: 2009-03-07, kl 23:30:10 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Samstag Abend

Sitter nu här hemma i huset i tysthet och mörker.
Alla har gått och lagt sig eftersom de är trötta. Faktiskt bara jag som är vaken, kanske Zorro med (Läs: Hunden). Dagen till äre spenderades av en go morgonsjuka och sedan en galen bilfärd till Pfarrer (Läs: så tror jag staden heter) och en sömnig tågresa till München. Och gud vilken stor "Hauptbahnhof". Jag trodde nästan jag skulle svimma när jag kollade uppåt mot himlen och såg detta jättetak som skyddar resenärerna från snön utanför. Det var folk överallt och varken Franzi eller jag  visste var vi skulle gå för att komma till tunnelbanan som skulle ta oss till innerstaden. Jag erkänner, vi fuskåkte utan biljett. När vi väl kom fram till innerstaden skulle vi leta rätt på Fanny, Isa, Hannah och Anton som var någonstans. Efter en halvtimmes letande hittade vi till slut fram till den gigantiska bokaffären. Jag skojar inte när jag säger att den bestod av fem stycken våningar! Helt galet verkligen! Därefter gick jag Fanny Isa och Carina till Kaufhof och sedan till Zarah där vi hade en liten olycka med mitt vatten medan vi väntade på att tyskarna skulle prova klart sina kläder. ((Paragraf: I Tyskland har man nämligen inte hört talas om att vatten är godast utan kolsyra, jag får alltid med kolsyra. För att jämna ut denna bristen har man tre sorters vatten; Ingen kolsyra (Läs: som jag druckit en gång under tiden jag var här), lite kolsyra (Läs: vilket det är som jag får med mig) och Mycket kolsyra. Ett jättebra system för annorlunda människor. ))
Under tiden vi väntade blev vi törstiga och jag kom på att jag hade tagit (Läs: fått) med mig vatten hemifrån. Så vi tänkte ju inte på att den innehöll lite kolsyra så precis vid ett bord med en massa tröjor öppnade vi denna flaska, utan den minsta aning om vad som skulle ske. Splosh* sa det och en fontän av vatten srutade upp. Bakom oss stod en av medarbetarna pü Zarah och såg ju inte speciellt glad ut. Vi flög vor kos in mot andra delen ac Zarah. Som tur var kom det bara vatten på golvet och alla kläder klarade sig.
Efter det drog vi till Starbucks (Läs: Endlich!!). Där köpte jag en Kaffe Latte, men efter allt gott jag hört om Starbucks blev jag ändv lite ledsen av att Latten inte smakade sådär supergott som den skulle göra i mitt huvud. God var den, fast Esspressohouse har också goda Lattar. Efter det gick vi till BurgerKing där jag tillsammans med fyra Tyskar väntade på de andra svenskarna som gått på Bayern-München. De spelade nämligen mot Honnover, Någon som vet om laget heter så?! (Läs: en kille, eller flera killar förklarade även sin kärlek till mig när jag skulle gå fram och slänga min Starbacks-to-go-mugg genom att säga "Ich liebe dich". Vem vill föklara sin kärlek till mig?! Tyskar, ett helt enkelt eget folk)
Efter en och en halv timme gick vi och shoppade, först till bokaffären igen så jag kunde köpa en bok. (Läs: Barnbok 6-8 åringar.) Därefter drog vi vidare till en skoaffär och sedan till H&M. Efter ett tag kom Felicia och Maria och de gick iväg med sina tyskar. Jag, Anton, Franzi och Hannah åkte hem med tåget.
Här hemma åt vi mat (Läs: som alltid jag blir begödlad här) och sedan kollade jag och Franzi på "Deutschland sucht den Superstar" riktigt bra sångare och nu sitter jag här.
Det kommer mer rapporter från denna dag, Bl a om en väldigt, (Läs: extremt) roligt händelse i sminkaffären. Men påminn mig om den! Och sedan lite annat smått och Gott.

BTW. Jag glömde min plånbok idag när vi åkte inte och min kamera så dörför har jag itne mkt bilder härifrån. Pengar kunde jag (Läs: som tur var) låna av Fanny så länge. SuperDuper snällt tjejen!!! Danke!! Därför kunde jag köpa ngt istället för att hela dagen skulle bli förstörd av min morgonritual.

Bis Bald!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: