SKRIVET: 2009-10-13, kl 04:51:51 | PUBLICERAT I: I USA

Applepicking on Columbus day

Idag var det Columbusday och det är en holiday här i USA. Så hela familjen mötte upp en annan familj på Stuart's farm som ligger norr om Chappaqua. Där plockade vi äpplen, kastade omkring dem och lite andra saker, jättemysigt och jätte trevligt. När vi kom hem följde den andra familjen med, för övrigt arkitekten till huset som är totalt nyrenoverat. Vi bakade pizza, lekte spioner, spelade soccer och en massa annat. Jobbade 10 timmar idag så nu har jag blivit rätt trött och desutom har värmesystemet på mitt rum och i delen av huset där jag bor gått sönder så det är svinkallt. Som tur är har jag fått en massa filtar och de skall komma och fixa värmen i morgon så det är en natt till jag måste stå ut. Men det fixar jag. Vi åkte också till Target idag för att köpa nödvändiga saker, schampoo, balsam och lite sånna grejer. Hittade även Swedish fish, ser inte alls ut som våra fiskar, men men, vi kan ju låta amerikanarna tro att det är samma... I morgon skall vi fixa ett bankkonto och social security number till mig. Sedan börjar vi jobba vid 3:30 p.m. då pojkarna kommer hem med skolbussen.


Bell

Vadå fixa ett socialsecuritynumber?? Vad är nu detta?!



PUBLICERAT: 2009-10-13, 09:26:12 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Bell

Föresten, är Colombus och Columbus samma? Han sjöfararen som upptäckte America? Har dom en sån dag?!? =D



PUBLICERAT: 2009-10-13, 09:27:11 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Rebecca

svar; Va bra att allt känns bra med allt! Alltid kul att lära sig saker från barnen också :)

Åh, jag vill också komma iväg, ibland tycker jag att jag har en väldans otur, skickade in mina papper i början av maj och här sitter jag fortfarande xD "Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge" ^^

Men min tur den kommer komma också :D

Hurdant är vädret där? Idag kom första snön, usch hösten har ju knappt börjat..

Kram



PUBLICERAT: 2009-10-13, 13:56:43 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se
Isabella

Sv: Haha, jag tror det finns många av oss. ;) Jag har inte blivit godkänd efter min intervju än, men jag borde bli det vilken dag som helst nu så jag går egentligen bara och väntar på det nu. :p Hur lång tid tog det för dig mellan att du blev godkänd och hittade just din familj? Och vilken förmedling åker du med förresten? :)



Vad bra du verkar ha det förresten, hoppas det fortsätter så :)



PUBLICERAT: 2009-10-13, 20:22:10 | URL: http://iisabella.blogg.se/
Isabella

Sv: Haha, jag tror det finns många av oss. ;) Jag har inte blivit godkänd efter min intervju än, men jag borde bli det vilken dag som helst nu så jag går egentligen bara och väntar på det nu. :p Hur lång tid tog det för dig mellan att du blev godkänd och hittade just din familj? Och vilken förmedling åker du med förresten? :)



Vad bra du verkar ha det också, hoppas det fortsätter så :)



PUBLICERAT: 2009-10-13, 20:22:31 | URL: http://iisabella.blogg.se/
Sara

sv: Nej, ingen matchning hittills :/ Men jag har sökt till SI nu! :) Så jag hoppas SI funkar bättre



PUBLICERAT: 2009-10-13, 22:11:53 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Lina

Fröken Löken, hej. Jag heter Lina. Maria tjallade om dig. Välkommen till Chappaqua, hoppas du har kommit till rätta lite mer nu :) Jag bor i chappaqua, vart nånstans i staden bor du? :) Säg till om du har lust att ses för en kaffe nån kväll? :) xoxo



PUBLICERAT: 2009-10-13, 23:20:42 | URL: http://linaschultzberrg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: