SKRIVET: 2009-10-10, kl 02:12:16 | PUBLICERAT I: I USA

At the Family

Det var grymt nervöst inför mitt första möte med familjen. Men allting gick bra. L hämtade upp mig på busshållplatsen i White Planes. Och sedan åkte vi tillsammans till E's pre-school. Han var jätteblyg och vågade knappt öppna munnen. Nu kan jag säga att det är lite mer action på honom. Sedan hämtade vi även upp N och S från skolbussen (ni vet dem där gula bussarna) och de började ganska snart prata med mig. Jag har nu fått reda på alla regler om Baseball och American footboll, men jag kommer inte ihåg någonting. Aja, jag har i alla fall ett år på mig att ta reda på hur det fungerar.

Okej, vi kommer till huset. Jag hade aldrig sett det innan från något fotografi och det enda jag hade sett är det ovanifrån från Google earth. Jag kan säga er att mitt egna hus hemma i Sverige kan få plats 5 gånger i detta huset! Helt galet, de har garderober fulla med leksaker, helt galet och föräldrarna har hela övervåningen för demsjälva. Gym, walk in closet, you name it... It's crazy!

Familjen är i alla fall väldigt jordnära och jätte snäll (än så länge) Har även lekt superhjältar med E medan S och N var på tennis. Och tro det eller ej, men maten är nyttig! Vi åt fisk med broccolie, nudlar, sallad och drack vatten till det. Presenterna blev en Succe, N visste direkt vem Ibrahimovich var och S och E älskade både godiset och mumin. Mina värdföräldrar gillade även presenterna, haha, tror jag.


Rebecca

svar; okej okej härligt att höra :D kul att det gick bra med familjen också!

nope, inget nytt på matchningsfronten.. har hört att det inte är så många som säker efter au pair nu utan det är mer på våren/sommaren.

Hoppas att du har det bra!

Kram



PUBLICERAT: 2009-10-10, 14:39:53 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se
Kajsa

Åh, det låter ju jättebra! Den nyttiga maten var kul att höra om :D



PUBLICERAT: 2009-10-10, 15:19:58 | URL: http://kajsasblogg.swfoto.se
Fanny

Låter ju grymt! Skönt att du fick komma till en så bra familj! Rapportera mera mera mera! :D


Bell

Jag läste inte inlägget under igen nu men jag har glömt av vad barnen heter, varför skriver du inte ut hela namnen???



PUBLICERAT: 2009-10-11, 18:25:38 | URL: http://rockingbell.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: