SKRIVET: 2009-10-27, kl 06:01:06 | PUBLICERAT I: I USA

Biltur in the neighberhood

Idag har jag fått köra runt volvon i flera timmar. Laura tyckte det var bra att jag lärde känna området lite mera. Därav bilen. Haha, lite annorlunda än hemma i Sverige. I alla fall är det väldigt enkelt att köra bil i USA, det mesta är ju uppbyggt efter bilen, idag såg jag en drive-in-bank. Du trodde inte det fanns men där hade du fel, det finns! Enkelt, du kör bilen till bankomaten och sedan fungerar det precis som vanligt. Att gå ur bilen är ju alldeles, alldeles för jobbigt... Jag var förbi biblioteket för att jag skulle skaffa mig ett bibliotekskort, men Laura var tvungen att skriva på en del papper innan jag kunde få det så jag skall tillbaka dit på torsdag tillsammans med E efter hans skola. Blir nog bra. Vi var på Target, på Starbucks, på Tj Max, på Cold stone, i Pleasentville, en leksaksaffär, på bensinmacken och på skolan plus hemma hos Lina (När jag säger vi menar jag, mig och Lina. Ringde henne på morgonen och frågade om hon ville följa med mig när jag övningskörde runt i området. Det var nog tur för annars hade jag aldrig hittat den bra bensinmacken. Än mindre fattat hur det fungerar när man skall tanka. Först skall man nämligen gå in och berätta hur mycket man vill tanka och sedan tankar man. Inte kort här inte). Jo, jag var även på banken för att byta mitt bankomatkort. Mitt nuvarande kostar pengar men jag får bonus för varje dollar jag köper. Men jag vill ha ett helt vanligt normalt, icke kostande bankomatkort. Det skall komma om ungefär 5 arbetsdagar. Och jag kan fortfarande inte ha mitt pin som jag vill ha. Tillbaks till mitt gamla...

Var även hemma med S och E helt själv från 16:05-20:30. Gick jättebra. Badade/Duschade, lagade mat, gjorde klart E's pumpa och den minsta pumpan. (Bilder kommer) Dansade till radion, kollade på tv, gjorde läxor och spelade fotboll, spelade Wii. Dessutom tvättade jag barnens kläder idag och bytte handdukarna.


Min dag var totalt lyckad efter jag lyckades göra en alldeles perfekt fick parkering utanför Victoria Secret idag. Jag är fortfarande stolt över den.


Bell

wow.. drivin bank! Är det nått som borde finnas i sverige?



PUBLICERAT: 2009-10-28, 09:13:12 | URL: http://rockingbell.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: