SKRIVET: 2009-10-31, kl 05:00:34 | PUBLICERAT I: I USA

Dagen innan Halloween

Idag var den lill-killen och Laura ute i Town och gjorde trick-or-treat. Var en massa barn i stadskärnan så man kunde inte kommer någonstans i princip och såklart är det då poliserna kommer fram ur sina gömstället och skall dirigera trafiken. Jag har börjat vänja mig riktigt bra till det amerikanska körsättet. Parkera lite där du vill, bara det inte är för stor fara, stanna inte helt vid stoppskyltarna utan gör ett californiskt stopp, tuta ifall någon står still, se upp på parkeringarna -folk kör om dig hela tiden, räkna ut vissa regler själv för det finns inga skyltar, ta bilen överallt -även om du bara skall 1km bort och gasa på som f*n när du kommer ut på en ny väg -annars blir du påkörd backifrån. Slutkommentar -"Amerikanare skall helt klart lämna bilen hemma, eller lära sig regler". Annars har det inte hänt så mycket. Var på N's teaterpjäs i morse, handlade om imigrationen. (Jag ställde mig upp när de frågade om någon i publiken var immigrant). Efter det tog jag Rich till Stationen och sedan fick jag ha bilen helt själv. Ringde Sara och frågade om hon ville hitta på något -självklart. Vi åkte till A&P, Target, Starbucks, TJ Max och åt lunch på Appelbees. Ricktigt gott där måste jag säga! Sedan fick jag lämna bilen på stationen, blev upphämtad av Laura och sedan åkte vi hem. Idag var lillkillen på riktigt bra humör så hela dagen har gått super. Fantastiskt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: