SKRIVET: 2009-10-09, kl 07:00:15 | PUBLICERAT I: I USA

It's all about school

Så, här kommer en snabb och inte så omfattande uppdatering. Fick mitt certifikat idag att jag har gått klart utbildningen här på Au Pair-skolan och att jag har gått X antal timmar. Dagarna är extremt långa. Från 08:00-20:00 så 12 timmar. Vi har två raster, 30 minuter klockan 10 och klockan 15. Däremellan är det även lunch 12-13 och middag 18-19. Lite galet och det är mycket som vi går igenom. Intresant, lärorikt men och väldigt jobbigt. Sitter och halvsover ibland på lektionerna och då är det att gå till toaletterna och tvätta ansiktet så man vaknar till. Vad jag personligen tycker är jobbigast är dessa förbaskade toaetter. De ser annorlunda ut och de fungerar annorlunda. Och det är som små "bås" på skolorna. Lite jobbigt. Lägger upp lite bilder från skolan, mina klasskompisar och lite annat. Det kommer mera, bl a. bilder från NEW YORK CITY som vi besökte idag. Haha, wait and see, I know you're jealous. Min engelska är mycket, mycket bätter och jag försöker prata 24/7 på engelska. Men ibland blir det lite svenska här och där, som småord och när jag pratar med svenskarna. Jag är ganska mycket med två stycken från Finland, sedan en australiensare, kines och en annan svensk. Vi kommer bo väldigt nära varandra så det kommer bli skitskoj! Nä, nu skall jag packa det sista, sätta klockan och förbereda inför morgondagen. Skall åka till familjen och träffa dem för första gången, nervös eller vad?! Haha, sedan skall jag även hinna duscha samt prata med pappa på morgonen.
Simma lugnt allesammans.

Jing Fang, RainJenna and KineskaThe School




 

 


fanny

Skolan ser underbar ut ju! Tack för bilderna :D



PUBLICERAT: 2009-10-09, 11:00:11 | URL: http://morotsfantasten.blogg.se/
Sara

sv: okej, men då känns det lite bättre, haha. är lite nervös för att min engelska kommer suga jämfört med dom andras :P Kul med bilder btw! jag längtar tills du lägger upp dom från NYC :)



PUBLICERAT: 2009-10-09, 11:59:41 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Sara

sv: glömde att svara på hur det går med matchningarna ;) Det går inte alls bra. Jag har fortfarande inte hört något så jag är ganska besviken på STS :(



PUBLICERAT: 2009-10-09, 12:00:45 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Clara

Härligt inlägg :) Då kan jag tänka mig att du är lite nervös vid det här laget. När du ska träffa familjen och allt :) Skönt att det känns bra med engelskan :)



PUBLICERAT: 2009-10-09, 15:25:06 | URL: http://claranyquist.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: