SKRIVET: 2009-10-15, kl 04:14:47 | PUBLICERAT I: I USA

Kontakter

Vad jag tycker va roligast med au pair skolan var att man fick träffa så många människor från alla möjliga håll och kanter i världen. Håller precis på att skriva till Rain, en kines, som jag lärde känna där, plus en annan svensk. Skall snart skriva till Jenna, Australiensaren. Mitt tips till alla som åker, träffa nya människor, umgås inte bara med samma nationalitet, visst det kan man göra, men gjorde du inte det innan du åkte hit? Har du inte gjort det i hela ditt liv? Öppna dina ögon och se andra, de är lika bra och det blir mycket mer lärorikt.

Idag har jag och Andrea jobbat själva. Vår värdmamma var inne "in the big apple" så vi har fått ta hand om alla tre pojkarna helt själva. Mot all förmodan har det gått riktigt bra! Jag lekte med E medan Andrea tog N och S till Hewbro (ingen aning om hur det stavas) school, sedan gjorde vi iordning mat, lekte lite mer och därefter badade jag även E, skrev på något papper för S. N har fortfarande inte riktigt acceterat mig och det kommer nog ta nån vecka innan han gör det också. Men tiden, den kommer. Skall nog ta han ut och spela fotboll nån dag senare, eller baka tillsammans med de två äldsta på lördag då jag är barnvakt. Bara Johan skickar mig rätt recept så.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: