SKRIVET: 2009-10-22, kl 04:16:44 | PUBLICERAT I: I USA

LCC besök

Idag kom äntligen min LCC, Ellen hem och hälsade på. Vi satt och pratade, gick igenom regler och sådär. Kändes jättebra och Ellen verkar vara jättetrevlig. Jag har även hittat skjutts i form av bil i morgon till "The Blaze" (Vårat möte). Sara kunde ta sin bil och vi skall följa efter en annan bil som har GPS men Laura var jätteschysst och skrev ut både en karta och direktioner för hur vi skall köra. Känns bra! Träffade även en ny tjej idag som heter Ulla och kommer från Finland. Ulla, jag och Sara (som jag berättat om tidigare) åkte till Applebeans (eller vad nu än stället heter) och åt lunch. Blev en "grilled chicken ceasar's sallad" fast jag måste medge att de hemma är mycket mycket godare! Dock har jag hittat ett ställe här som serverar en av världens bästa ost/broccoli soppa. Och med speciella brödbitar i slår det knock-out på de flesta andra soppor.

Det börjar bli lättare nu också med N. Innan har han varit lite bortåtvänd, liksom inte släppt in mig riktigt. Idag kändes det mycket bättre när han pratade mer med mig och sådär, fick hjälpa han med läxan och lite andra saker. Det känns bra! Visst, jag har en bra bit kvar men det känns bra när man märker att det går åt rätt håll! Jag har även kommit på att det är jättelätt att få E lugn, man bara sjunger en svensk sång/visa för honom så fastnar han direkt. Så nu ibland brukar han komma fram till mig och säga "Ce-Ce, could you please sing the song for me, pleeeease", så då brukar han få höra den, (Trollmorsvisan). Idag var S verkligen på bråkigt humör. Kunde inte lämna honom ens 1 minut innan han hoppade på N när han gjorde läxan, blev lite svårt att sätta på E hans pyjamas så han fick vara stor och fixa iordning byxorna själv. Det klarade han galant medan jag fick prata med S och N som var ganska sura på varandra. Eller N var sur fast det var inte S, han lyckades ju reta upp N ganska rejält...

I morgon skall jag börja övningsköra här i Staterna är det tänkt, kommer nog gå rätt bra tror jag, vägarna är inte alls för svåra och det är ju inte precis New York City jag kör i...


Bell

Gulligt med svenska barnvisor!



PUBLICERAT: 2009-10-22, 13:41:59 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Anna

kul att de går bättre! vart i USA är du?


Julia

Okej kul att få träffa din Lcc. Hoppas du får en bra :D Men varför spelar du inte in grey's anatomy på DVR? Supersmidigt och man kan kolla på den under tiden som man spelar.



PUBLICERAT: 2009-10-22, 15:21:07 | URL: http://juliasresa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: