SKRIVET: 2009-10-07, kl 05:33:56 | PUBLICERAT I: I USA

Matchock

Redan nu har vi bara fått i oss "tru American food". Pizza, fries, bagels, lasang with chees, chees ans chees. (Yes, du läste rätt), färgade flingor, blaskigt kaffe och toast with chees. Men jag har tagit en MASSA sallad varje dag, kolla bara så att ni tar morötter och inte ost när man tar salladen, osten ser precis ut som rivna morötter, bara det att morötterna här är minimorötter, främmande... Skolan är för övrigt en väldigt gammal men charmig byggnad. Den ligger jättenära havet och man kan se vattenbrynet från skolbyggnad och även från det klassrummet jag är i. I klassen jag går går det 25 st elever. Från Australien, Colombia, Tyskland, Sverige, Nya Zeeland, Argentina, China, Thailand (Man kan se skillnad på chineser och thailändare, suprized?). Lyckligtvis kom ja gi byggnaden där alla har sina väskor på rummet och de flesta bor även här. Finns en del som bor i den andra byggnaden men inte så många. För övrigt bor jag tillsammans med en från Colombia och Tyskland. Colombianen är konstant ute och kommer in sent på kvällen och går senast. Aja, it aint me.

Det finns även telefoner på skolan, både som man själv kan använda för att ringa upp och telefoner som är till för våra familjer/vänner att ringa oss. Den andra kostar pengar, mynt, vilket jag inte har....

På torsdag skall jag följa med på New York Tour, skrev in mig idag. Can't wait.
Simma lugnt.

För övrigt är det lite roligt att det finns en värdfamilj här som heter Citron i efternamn. Det är skoj, eller så är det bara övertrötta svenska au pairer som tycker det. Jag vet inte. Make your own desition.


Clara

Hej :) Ja det känns riktigt bra nu, lite jobbigt med väntan bara, men pratar mycket med deras nuvarande Aupair och har fått lite bilder och så :)

Jasså haha :) Hur går det med språket ? :)



PUBLICERAT: 2009-10-07, 12:27:35 | URL: http://claranyquist.blogg.se/
Fanny

Låter ju interesting ;) Hur är familjen? I WANNA SEE SOME PHOTOS!!!



Följer din blogg slaviskt!



puss


Sara

Nämen, vilket utbud på mat.. ost, ost, ost. Smaskens ;) ska bli kul att se bilder sen! :)



sv: Åh, tack så mycket! :D Kul att höra att engelskan funkar fint. Hur går det med engelskan för dom andra? Är alla superduktiga eller finns det dom som även är lite sämre?



PUBLICERAT: 2009-10-07, 16:35:50 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Bell

Låter härligt med havet! =D Ska någon av aupairerna bo i närheten av dig sen??



PUBLICERAT: 2009-10-07, 19:25:15 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Bell

Föresten borde du ta bort dedär "-2 dagar kvar tills jag åker" Längst upp till babord!



PUBLICERAT: 2009-10-07, 19:27:30 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Anonym

sweet! keep up the blog! love it ;) (sweden


Rebecca

svar; varsågod! :D Hur har du det på skolan? Har hört att det är väldigt långa dagar där.

Haha, citron man kan typ heta var som helst nu för tiden xD

Kram



PUBLICERAT: 2009-10-07, 22:54:51 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se
Julia

Haha jag förstår vad du menar. När jag landade i usa fick jag panik och undrade vad fan jag har gjort. Jag ville bara åka hem! Men det släppte när jag träffade värd-familjen och man få ser det verkliga livet här.



PUBLICERAT: 2009-10-08, 14:22:35 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Linnéa

Vad fin din blogg är nu!:) Hoppas du har det kalasbra! Puss


Kajsa

Vad kul att höra om skolan och vad fin bloggen blev, det var ju precis som du förklarade :D Lycka till med familjen imorgon, skriv gärna hur det går!



PUBLICERAT: 2009-10-08, 19:03:51 | URL: http://kajsasblogg.swfoto.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: