SKRIVET: 2009-10-11, kl 02:02:20 | PUBLICERAT I: I USA

Jag börjar med mitt rum

Jag gillar verkligen mitt nya rum och jag tror verkligen att jag kommer att trivas här. Supermysigt verkligen!! Det ligger åt söderhållet och har stora fönster utåt mot uppfarten och en basketkorg. Jag vet många Au pairer som klagar på att det är kallt överallt i USA. Ja, det stämmer delvis, det är kallare men det är pga. deras aircondition system. Jag slipper i alla fall detta problemet på mitt rum för jag har mitt egna värmesystem, både på mitt rum och på min privata (Läs: privata) badrum. Okej, alla tre pojkarna kommer in ibland för att tvätta händerna som de skall göra efter varje gång de varit ute. Det känns fortfarande väldigt bra med familjen, okej de lever i ett extremt överflöd men samtidigt har de fortfarande båda fötterna på jorden. De har pengar men de beter sig inte snobbigt eller någonting sådant, vilket känns väldigt, väldigt bra. Idag har det varit full rulle. Det började på morgonen med att E ropade på mig och ville ge mig en present... -Hans blöja. Jag vet att idén kom från hans ena bror... Jag och Andrea fick följa med S på hans fotbollsturnering tillsammans med E, föräldrarna var tillsammans med N på American football. Efter matcherna följde S med en kompis hem så E var med mig och Andrea helt själva. Vilken lyx, det tyckte i alla fall han. På lekplatsen innan (Läs: När S spelade fotboll lekte jag och E pirater på lekplatsen) Ce-Ce, I'm so happy for having two babysitters now. I have you AND Andrea. I bet att han tycker det är lyxigt. Efter the Soccergames följde S med en kompis hem och när föräldrarna kom hem igen följde jag med min värd-pappa, E och N till Target. En väldigt stor affär, som har billiga saker. Very Nice! Och det ligger bara 7 minuter bort med bil. Och ligger på samma väg som jag bor på. Ganska lätt att hitta dvs. Köpte 2 fotbollar, 1 basketboll och a superhero square till E. (Som om de inte har nog med bollar och superhjältarsaker, E har TRE fulla lådor med dem, kan han ha mer?) När vi kom hem igen var S också hemma. Så nu har jag varit ute med N och S och spelat soccer, snart skall jag masa mig in i duschen för att sedan ta på mig kläder. Jag och Andrea skall iväg på en hemmafest hos en Amerikansk kille, Oh no he's not an au pair.

I morgon är planerna att vi skall åka in till New York City, samtidigt skall min värd-pappas bror komma hit med sina 5 barn. De bor för övrigt inne i ett Penthouse, in New York City... Get it??



Julia

Jag förstår precis vad du menar. Jag trodde jag skulle dö när jag skulle träffa min värdfamilj. Och det var verkligen hela familjen som kom och dessutom den gamla au pairen :p



Jag hade hemlängtan i gårkväll men då drömde jag att jag var hemma men då längtade jag bara tillbaka. Hel konstigt. Men du kommer märka stor skillnad när du väl börjar känna dig hemma där



PUBLICERAT: 2009-10-11, 06:09:43 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Madde

Hej vad fin blogg du har, hoppas du får en lika fin dag :D



PUBLICERAT: 2009-10-11, 12:06:16 | URL: http://pudel.webblogg.se/
Sara

åh, jag gillar det höga taket! :)



PUBLICERAT: 2009-10-11, 12:15:23 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Kajsa

vilket rum!! jag vill bara åka till mina NU ;) bra uppdateringar från dig :D



PUBLICERAT: 2009-10-11, 13:18:05 | URL: http://kajsasblogg.swfoto.se
Anna

Sv: joo det var det :)

haha jaa kan tänka mig de... shiiiitttt asså... de går fort nu :O :P Sitter och läser om hur det går för dig och sånt.. så himla spännande alltså :D



PUBLICERAT: 2009-10-11, 20:01:37 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Isabella

Vilken bra blogg! Det är alltid så kul att läsa om hur det går för alla au pairer när man sitter och planerar att resa iväg själv. :)



PUBLICERAT: 2009-10-12, 22:41:52 | URL: http://iisabella.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: