SKRIVET: 2009-10-25, kl 04:58:43 | PUBLICERAT I: I USA

This is my Saturay

Så idag har jag jobbat 10 timmar. Eller om 30 minuter har jag jobbat 10 timmar. Fast det har varit 10 mycket roliga timmar. Först åkte vi till S och N's skola som hade halloween basar. De hade alla möjliga saker, "a hanted house", "Games", "Painting", "Cookies" och mycket mycket mer. Vi har också utökat vår familj idag med sju stycken nya familjemedlemar... Under dessa "Games" man kan göra, kan man vinna priser. Bland priserna finns en biljett med "fish ticket" har du fyra stycken sådanna får du en fisk... S samlade ihop till fem fiskar och N samlade ihop till två, därmed sju stycken. Det var fullt med folk överallt men jag trodde att det skulle komma ännu mer. Träffade även Lina, pratade lite med henne men sedan skulle vi båda gå i olika riktningar och E ville att jag skulle komma med honom.

När vi kom hem började jag och S carve (jag kommer inte på det svenska ordet...) pumpor. Vi började med S's men han blev inte riktigt nöjd med den så till slut blev det min pumpa, haha. Vi har fortfarande kvar en pumpa som är N's och skall skära ut ögon, näsa och mun på E's.

Efter det hade jag en två timmars rast så jag blev upphämtad av Betty (En au pair från Tjeckien). Vi tog en kaffe på Starbucks (I love that place) och pratade en massa. Framför allt hur det är så att man aldrig gillar ens landsgranne. Vi i Sverige har skämt om Norge, gillar inte Danskarna osv. I Tjeckien gillar man inte tyskarna... Haha, lite roligt.

När jag kom hem igen var det dags för kvällsrutinerna och idag var det även dags för bad och dusch. E fick kolla på resten av Batman filmen sedan var det straight to bed. Läste även tre stycken berättelser för honom. Sedan kollade jag N och S på NHL. Till det poppade vi popcorn och sedan berättade vi en massa skämt för varandra. Riktigt roligt och jag börjar bli godkänd av den äldsta pojken. Känns riktigt bra! När jag skulle lägga honom frågade han mig om jag visste hur en baseballoutfit såg ut och sedan berättade han även hur hans "Pena-Drake" fungerade. Vi gjorde även 20 questions, den lille "bollen" där man skall tänka på en sak och svara "Nej", "Ja", "Ibland" eller "Okänd" på dens frågor. Vi vann varenda gång. Jag tror att pojkarna fortfarande är uppe för innan hörde jag både röster och nu hör jag bnkande ljud, frågan är om jag vågar kolla eller inte...






And this beautiful is there where I live.
Colourful is just the first name...


Ninni

Jag får $195,73 tror jag. Du då?



okej vad roligt. Jag har knappt umgåtts med några än. de flesta i min LCC grupp verkar vara rätt tråkiga. Och en del har haft en massa annat inplanerat. Threse hade läst om en halloween fest i NY kostar dock $60 men sen så hittade jag en för 25, så får se vad det blir. Annars klär jag nog ut mig med barnen :D.



Det är mest galna tyskar i min grupp också hehe. Härligt att ni kan umgås med "riktiga" amerikanare.



Jag trivs jättebra i min familj. Nu gäller det bara att hitta lite folk att umgås med. Hur har du det?



PUBLICERAT: 2009-10-25, 05:17:32 | URL: http://anderssonninni.blogg.se/
Bell

Du förstår inte hur gärna jag vill vara där du är just precis nu!! Jag måste fortfarande få se en bild på sin outfit!



PUBLICERAT: 2009-10-25, 10:35:43 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Sara

sv: ja verkligen. Jag hoppas STS skärper sig snart :/



PUBLICERAT: 2009-10-25, 11:13:39 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Rebecca

svar; det va inte meningen, vet att jag läst det du skrev iaf, men nu har jag iaf kollat upp och ska svara. Bättre sen än aldrig! Here it comes!

Va bra att du är nöjd med din familj! Hehe, yes man läs sig av sina små misstag, det är bra!

Ja precis, London kan man åka till när som, USA är ju ett land jag alltid viljat åka till så det är ju perfekt att åka dit och vara au pair, har ju faktiskt gått barn och fritid :D

Jag vet, skit kasst!! Ska skicka ett mail till dom hade jag tänkt mig. Hur lång tid tog det för dig att komma iväg? :)

Ha det bra! Kram



PUBLICERAT: 2009-10-25, 11:16:33 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: