SKRIVET: 2009-10-13, kl 18:52:06 | PUBLICERAT I: I USA

Vad mer?

Under den första helgen här i Amerika har en massa saker hänt som jag aldrig varit med om innan. Jag har blivit stoppad av en polis, värmesystemet har gått sönder och det har varit stopp i toaletten. Men nu har allt löst sig. Jag fixade toaletten (efter många om och men), värmekillarna fixade värmen (var en dator som hade gått sönder i källaren som kopplar ihop allt) och polisen var väldigt trevlig.

Vad som förvånar mig mest med allting här är att det finns poliser i princip överallt, på gatan i sina bilar. Lite förvånande faktiskt för det hade jag inte förväntat mig. Men det känns i alla fall mycket säkrare här när man ser dem. Ni behöve rinte bli oroliga när jag säger att jag blev stoppad av polisen. Situatuinen var sådan att vi skulle till den där amerikanska festen men så råkade vi köra fel så vi hamnade någon helt annanstans och efter ett tag råkade vi köra in på en privat väg... Efter ca 100m in på den vägen fanns det en sidoväg som polisen stod på, när vi körde förbi, körde han efter oss och när han såg att vi inte var där vi skulle satte han på rödljusen. Vi stannade och han kom fram för att fråga var vi skulle. Vi berättade till vilken adress vi skulle till och han berättade adressen. Sedan följde han oss med sin polisbil tills vi kommit ut och körde i rätt riktning. Thats it.

Idag har jag och Andrea varit på ett social security office för att få mitt social security number. Gick väldigt smidigt och tag kanske 15-30min. Därefter åkte vi till banken och öppnade ett bankkonto till mig och snart skall vi förmodligen iväg igen för att fixa ett bibliotekskort åt mig. Börjar inte jobba förrän 3:30p.m. och då tror jag att vi skall hämta upp S och N från skolbussen, eller man står på uppfarten så att bussen stannar och släpper av dem. Annars kör de vidare, inte så skoj precis.


Anonym

hej! kan du berätta om secutity number. Vad är det? Vad används det till? tack på förhand :) :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: