SKRIVET: 2010-04-22, kl 03:03:02 | PUBLICERAT I: I USA

Överlevarna

Idag har varit en sådan där dag som man verkligen är glad att den är över. Det var så mycket på så kort tid som skulle göras att jag tror jag höll på att bli tokig. Den började bra ch lugnt, färgade håret på Christina och sedan for vi ned till tågstationen för att hämta bilen. Därefter åkte jag till Stinha för att lämna av min kupong till hårfrisören så hon sparar $10. Vid 3:45 kommer pojkarna av bussen och klockan 3:55 skulle vi sitta i bilen för att åka mot deras Hebrewschool som de har på onsdagar, efter mycket hot och klagomål var vi i alla fall på väg -något försenat men vi rullade hur som helst. Lämnade av dem, åkte till Starbucks köpte en latte och åkte tillbaka. Köerna idag var oändliga och jag skulle möta Laura där tillsammans med E som blev idag inskriven på Elementaryschool till hösten då han skall börja. Leker lite där, hämtar upp de två äldsta, ger den äldsta middag i bilen på väg till Lacrosseträningen, lämnar av honom och sedan hem... Det är då det händer. S pillar på nogonting i låset så vi tror att den har gått isönder. Perfekt, verkligen -Not. Vi skyndar in, ger de andra två mat, medan de äter springer jag ut och försöker laga bilen/låset. Efter 30 minuters ändlöst lagande och donande ger jag upp, rycker i handtaget och tror ni inte som i satan att biljäkeln fungerar igen. Felet var att han råkat låsa bilen, bilnörd som jag är vet jag ju absolut detta.. Eller inte kanske. I alla fall springer jag in ger den minsta ett bad får S att börja läsa sina 30 minuter och kl. 7:22 lämnar vi uppfarten hämtar upp N från Lacrosseträningen och åker hem. Lägger den mista, hjälper N med sina läxor får S att duscha och sedan är det mitt lugna. Lugnt och tyst, det var inte lugnet före stormen idag, utan tystnaden efteråt är tusen gånger bättre. Godnatt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: