SKRIVET: 2008-11-24, kl 00:58:31 | PUBLICERAT I: Mitt liv

En frusen stund

Äntligen hemme igen efter en rolig och pratsam dag.
Han precis med bussen, hinner om man springer ned för backen då bussarna går från Allum. Jag vet, jag är van, har gjort det sedan ettan på gymnasiet, dvs. i två och ett halv års tid nu.. Rätt länge må jag säga!
Iaf, på bussen satt det en kille som höll på med tre saker. Hålla på med mobilen, kolla på mig, kolla ut... Hålla på med mobilen, kolla på mig, titta ut. Ganska rolgit ska jag säga, kanske inte som att bli uppvaktad men endå väldigt roligt!
MatTräffade sedan Martina i stan och vi åkte och åt på Espresso House. Därefter åkte vi till biosalongen och höll på att välja i film i säkert 1/2 timma! Vi bestämmde oss sedan för en film, med vilkens namn jag inte kommer ihåg. Nånting i stilen med "Print max", hm, nä, ska kolla upp det på sf.se
"Max Payne" hette den visst.. Var inte helt ute och cyklade innan då ;)


Fotade också rätt mycket i stan. Blev lite coola effekter nu när mörkret är här och lampor och all annan belyGustav Adolfs torgsning är på. Jag tycker det är så fruktansvärt mysigt på något sätt. Känns verkligen som att julen är här, gemenskapen, glädjen och förväntningarna. Sedan på julaftons kväll då allting är över tänker man "Var det bara detta?". Kanske är det så att förväntningarna över julen är större än julen själv.
Kanske är det så att vi egentligen gör julen större än vad den är, bygger upp förväntningar över någonting som egentligen inte betyder speciellt mycket. Eller är det vi själva som har skapat oss ett nytt fenomen, en ny helg, en ny möjlighet. Alla vet vad julen egentligen står för -jesu födelse. Men är det många som tänker på det? Inte jag i alla fall.
Jag kanske ska vara glad, eller jag är glad, för att julen har blivit det den blir. Visst det finns julstress men den har man faktiskt också valt själv. Att köpa julklapparna dagen innan den 24 väljer man själv, att inte hinna med allting annat väljer man också själv. (Läs; En vis man sa till mig en gång "Ett dygn har 24 timmar. Varken mer eller mindre. Om någon gång någon skulle säga till sig "Jag har inte hunnit" säger den egentligen någonting annat i stilen med "Jag har prioriterat min tid på annatt än detta", detta kommer ni komma ihåg så länge ni lever"... Det kommer jag också att göra.)
Stressad, glädjefylld eller magisk, Julen är helt enkelt speciell på alla vis.

Kända LäppstiftetVasa ViktoriaKungsportsplasen



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: