SKRIVET: 2009-04-23, kl 20:48:56 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Betalning för belastningsregistret

Så nu har jag precis betalat in 172 kr till PG 22 07 90 -0, om ni inte förstår är det till Polisens utragskonto. Eller betalat har jag inte gjort men skrivit in transaktionen så pengarna försvinner egentligen inte förrän i morgon. Känns fortfarande lite skumt att betala in pengar för någonting jag inte har i handen, men jag tror nog att en dag kommer brevet ligga där i brevlådan och vänta på mig. Skrev också in hela mitt namn (Förnamn och Efternamn) och mitt personnummer (10 siffror) så egentligen kan de ju inte tolka att betalningen skulle komma från någon annan.

Tycker faktiskt det är väldigt bra att man måste skicka med ett utrag ur polisregistret för att åka som au pair eftersom hela resan blir mer säker, både från min sida men också från "The host families" sida. Man vill ju inte bo hos några skurkar eller värre, pedofiler eller liknande. Okej, det var väl att ta i men ni fattar.
I morgon blir det att gå upp tidigt eftersom jag skall följa med pappa till hans jobb. Det var visst någon som glömde kopiera mitt pass idag så detta var den bästa lösningen eftersom jag vill ha det klart och fixat så snart som möjligt. Så nu skall jag hämta mig ett kuvert jag skall lägga de bäda papprerna i och sedan sätta på ett frimärke. Precis som man gör när man skall posta ett brev. ^^

Efter det blir det att skriva lite mer på landanalysen och däreffter kolla Criminal minds jag bara älskar det programmet! Lite skumt att jag älskar deckare eller krimi samtidigt som jag hatar, avskyr, inte tål skräck eller thriller. Egentligen är det ju samma stuk på alla. Hm, jag antar jag är en oförklarlig människa.


Amira

Hihi, vad roligt för dig!

Hoppas du blir matchad med dröm familjen!!

Vilket datum åker du förresten??



PUBLICERAT: 2009-04-23, 22:42:41 | URL: http://amirausa.blogg.se/
Julia

Okej jag vet ju inte riktigt hur det går till med cc men jag fick ett mejl där min värdfamilj frågade om jag var itresserad att prata med dom och när dom kunde ringa.



När det kommer till frågor om familjen så tyckte jag att det var jätte svårt! Men det som jag tyckte var viktigt var att de hade haft minst en au pair innan och som har stannat tiden ut hos dom. sedan frågade jag om vad familjen hade för intressen och hur barnen var, hur en typsik dag såg ut för deras nuvarande au pair och lite sådana frågor. Dom var så noga med att berätta allt så jag behövde knappt fråga. Hoppas att du fick lite hjälp iaf :)



Men när har du planerat att åka??

Kram



PUBLICERAT: 2009-04-23, 23:22:56 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Lisa

Vad spännande du. Hoppas allt går bra för dig också :D



PUBLICERAT: 2009-04-24, 07:02:44 | URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: