SKRIVET: 2009-04-20, kl 22:33:01 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Sårande ord

Varför skall man ens bry sig om totala idioter?
Att kalla någon fet, hur roligt kan det vara? Mig spelar det ingen roll, jag vet vad jag är jag behöver ingen idiot att tala om det för mig. Men det får ju mig att känna sig så mycket bättre. Åtminstone innehåller ju hjärnan bara fett så antagligen är jag mycket smartare än någon jag-tror-verkligen-att-jag-kan-allting-som-finns-att-kunna-på-jorden. Och hur moget är det? Skall vi börja diskutera på dagisnivå? Vi är vad vi är, visst jag är fet, men du är ful. Jag kan banta.

Men visst skadar det mer än du tror. Du vet inte vad jag gått igenom, de ord jag har fått höra. Du känner inte mig, vad jag är på utsidan är inte detsamma som på insidan. Du vet inte hur jag känner för orden "tjockis", "feto" & "truckbil". Du vet inte. Det är inte ens känslor, minnen och upplevelser jag vill att någon skall behöva känna. Inte ens den jag hatar mest. Inte ens du.

Jag är inte elak, visserligen ibland. Men innerst inne vill jag alla väl. Vill att alla skall må bra. Men tydligen kan andra inte vilja att jag skall göra det...

En flicka i sin ensamhet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: