SKRIVET: 2009-04-21, kl 19:39:47 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Au Pair Ansökan

Tänkte lägga ut en liten uppdatering om hur det går för mig med ansökningsblanketterna till The Big Dream. I mars var jag och Joanna på ett informationsmöte här i Göteborg. Det var i och för sig vårt andra besök där, det första var jag redan på i Oktober men då var jag fortfarande så osäker på om jag ville åka eller inte. Men så bestämde Joanna och jag att vi verkligen skulle åka tillsammans så vi bokade upp oss på ett möte så snart som möjligt. Vi kom och när jag fick höra allting igen så ville jag iväg så fort som möjligt. Sätta mig på planet till min drömfamilj.
Men tyvärr var jag ju tvungen att vänta lika mycket som alla andra..

Jag skickade iväg papprerna, gjorde klart ett fint bildkollage och tag kort på mitt körkort och skickade in. Redan efter några dagar ringde Daniella (Rekryteringsledaren från Göteborg) och berättade att allting verkligen såg jättebra ut och att hon skulle skicka vidare ansökningarna till huvudkontoret i Stockholm. Efter ca två dagar till fick jag ett samtal därifrån där de berättade att allting såg jättebra ut och att hon skulle skicka över ansökningarna till Boston (huvudkontoret där alla matchningar sker). Jag skulle även få hem ett kuvert med en massa papper. Och jag kan lova att det var MYCKET papper jag fick! kuvertet vägde säkert runt 700g eller någonting, Helt galet!

I förra veckan gjorde jag ett test som man var tvungen att göra och skickade in det också. Så nu är det bara:
       Slutbetygen
       Polisutdrag
       Internationellt körkort
      • Visum
       Hälsoundersökning
kvar och sedan är jag klar. I alla fall ansökningsdelen. Jag väntar fortfarande på att bli machad med en familj och jag hoppas verkligen jag kommer få en så snart som möjligt!


Julia

Vad roligt att du har hittat min blogg :)

Kul att du med ska åka som au pair :) Hoppas att du får hhitta en familj snart. Har du några speciella önskemål som plats och sådant?



Lycka till ^^,



PUBLICERAT: 2009-04-21, 19:58:29 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Fanny

Gud, jag hoppas verkligen det går vägen! Håller tummarna för dig :D



PUBLICERAT: 2009-04-23, 21:46:23 | URL: http://fannydaldborgs.blogg.se/
Sandra

Jag sa också åka iväg som au pair, hade tänkt åka i höst. Sitter just nu och har problem med vilka bilder jag ska skicka in, vad skickade du in för bilder? De vill ju ha bilder på mig och mitt liv, mina intressen, familj osv men jag tycker att det är jättesvårt. Oftast då jag knäpper kort är på fester och det är knappast lägligt att skicka in sådana bilder, man använder oftast inte kameran i vardagen(även fast jag går en fotolinje på gymnasiet, dåligt av mig) så det blir mest på fest och semester.

Det skulle vara till stor hjälp om du kunde ge lite tips.



Tack på förhand :)



PUBLICERAT: 2009-05-04, 20:57:33 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: