SKRIVET: 2009-04-01, kl 17:23:08 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Städfilosofi

Vid varje steg man tar känner man smulorna under fotsulorna. Är det smutsigt eller är det smutsigt, det är frågan. Ostbitarna, knäckebrödsbitarna, russin och and brödsmulor slåss om utrymmet och skall jag vara ärlig är det ganska äckligt. I diskmaskinen är disken ren och den smutsiga trängs i vasken. Men vad gör jag åt det? Ingenting jag låtsas som någonting annat och vandrar i min tysthet över förödan. Gör iordning min kopp med té och låtsas som ingenting annat. Precis som de andra. Johan skall ändå dammsuga där på fredag och skulle vi städa där nu skulle Simon vara i farten och smutsa ner igen. Så vad är egentligen hela vitsen med att städa när det ändå blir smutsigt igen?

Efter att ha sett "rent hus" på kanal 3 är det ganska självklart. Inga frågor här inte...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: