SKRIVET: 2009-04-04, kl 22:02:46 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Vad som irriterar

Jag irriterar och stör mig så otroligt mycket på människor idag som inte kan argumentera. De tror att det ända rätta sättet är deras (eller deras åsikt eller whatever). Eller när man pratar om en sak och de börjar skriva eller prata om andra saker. Som till exempel jag tyckte att en låt lät som att man spelade fiol, men nej det råkade vara en nyckelharpa. Och detta instrument skall ju tydligen vara Sveriges instrument. Även om det är det är det inte många människor som vet vad det är, inte alla i Sverige så hur skall resten av världen då kunna veta det. Så får man en kommentar tillbaka som skriver att många i andra länder vet vad Sverige är och att jag borde lära känna mitt land mer. Men herregud, det är inte det jag pratar om...
Jag pratar om nyckelharpan. Och det är inte mitt land jag borde känna i såna fall utan hela världen, och vem känner hela världen. - INGEN. Så får man otroligt dumma svar tillbaka som att Sverige i mångas ögon står för mänskliga rättigheter, jämställdhet, natur, välfärd, design, högteknologi och mycket mer. Men detta vet jag redan. Det är många som tycker det står för Älgar och Isbjörnar (!) med. Men det är inte det som hör till saken. Saken är att många inte vet vad en nyckelharpa är. Herregud...
(Och jag vet att min envishet inte gör saken mycket bättre...)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: