SKRIVET: 2009-08-23, kl 18:48:57 | PUBLICERAT I: Mitt liv

En tripp tillbaka i Historien

Eftersom jag jobbar inom hemtjänsten går jag hem till alla möjliga människor hem för att hjälpa dem med diverce saker. Jag städar, tvättar, gör frukost, handlar, ger medicin och jag träffar otroligt mycket olika folk. Jag har sett de pedantiskt rena husen till de koatiska hemmen till de möbelfattiga lägenheterna. Jag har sett det mesta. Men idag hittade jag faktiskt någonting nytt. Jag letade efter fotografi och gick igenom en låda och vad ligger inte där i? Jo, matkuponger ifrån 10-talet. Alltså mer exakt, det 1:a världskriget. Jag tycker det är så otroligt coolt, att vissa faktiskt har sparat dessa saker. Saker som, när de tog slut, saknade värde men idag är exotiska, gamla rent ut sagt antika. Fotot hittade jag också. Ett fotografi på en skolklass från, vad kan det vara, 1917 kanske, däromkring. Det är inte första gånen jag hittar saker och vissa lådor gömmer de allra märkligaste, konstigaste och ibland även de äkligaste av saker. Men en sak är säker, överraskad, det kan man alltid bli i en tripp i historiens gång.


Sara

Åh, vad trevligt! Hoppas du kommer trivas där! :)



PUBLICERAT: 2009-08-24, 18:52:19 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: