SKRIVET: 2009-08-25, kl 20:17:54 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Inte mycket kvar att göra

Fotografi (Läs: med alla specialmått och regler) är gjort, hälsokontrollen är gjord. Det var det på min "to do"-lista att göra idag. Fixat och klart, äntligen. Som det har nagt på min nervositet att inte få tid eller hitta sakerna och hinna få gjort dem i tid. Herregud, men så idag fick jag det äntligen gjort! Jag åkte till vårdcentralen fick sitta och vänta (Läs: som vanligt och alltid är inom sjukhusindustrin) i 10 minuter längre än min tid var bokad till. Efter det mötte jag upp Gabriella i stan. Vi sprang runt mellan olika fotografier och diverse andra affärer men det verkade om om ingen tog visum fotografier till USA. För jobbigt, krångligt, Nej vi har inte den rätta tekniken, Inte de rätta måtten... Jag vet inte hur många förklaringar vi fick men så snubblade vi förbi Expert vid ingången till Nordstan. "Pass- och körkorts foton på 3 min." Aja vi kan ju lika gärna kolla och gissa om de inte tog de förbaskade korten! Jo!!! Helt vanligt Ja, fick vi som om det var världens enklaste grej, självklart liksom. Så där traskade jag in i ett hörn tog kortet, betalde 199 kr, väntade i 2-3 minuter och sedan var allt klart. Världens enklaste grej!


mischa

Ja det var faktiskt ett bra tips, ska höra om dom vill göra det , tack :)

Vars är det du ska fara som au pair?



PUBLICERAT: 2009-08-25, 21:39:30 | URL: http://mischausa.blogg.se/
Anna

haha skönt att det blev gjort sen tillslut iallafall ;D



PUBLICERAT: 2009-08-25, 21:51:13 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
mischa

Men det låter ju kanoners de :) Den familjen bodde 20 min från NYC, men jag tackade nej till slut!

Nej har inga speciella krav men funderar på att kanske specifiera lite mer vars jag vill, för hittills har jag bara fått konstiga ställen :S förutom en i sacramento men istället var familjen konstig :P haha, men jag hoppas att de dyker upp nåt bra snart :)



PUBLICERAT: 2009-08-25, 23:01:21 | URL: http://mischausa.blogg.se/
Sara

sv1: Tack så mycket! Det hoppas jag också :D



sv2: Haha, precis så känner jag också (även fast jag inte har fått en familj än). När jag väl står där på flygplatsen kommer jag förstå.. tror jag. Kanske blir efter det också, haha. Jag kommer nog få ganska mycket hemlängtan från början men det kommer gå över ganska fort. :)



PUBLICERAT: 2009-08-26, 11:33:16 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
mischa

Ja fast jag får en ny match samma dag som jag tackar nej så det är inga problem me de men, bara det att ingen har känts rätt :P



PUBLICERAT: 2009-08-26, 14:45:57 | URL: http://mischausa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: