SKRIVET: 2009-08-05, kl 20:49:36 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Känslor

Mina känslor går upp och ned, fram och tillbaka angående resan till Amerika och jobba som Au pair. Jag är så nära målet men jag känner mig bara så tafatt. Vågar jag ta steget, att flytta från Sverige, mina vänner, min familj, mitt vanliga "normala" liv. Jag är rädd, inte bara det utan faktiskt lite vettskrämd. Allting skall vändas upp och ned, jag lämnar allt jag känner trygghet inför och åker iväg. Jag vet att det är en jättebra chans och att jag inte kommer att ångra mig sedan. Det är verkligen en upplevelse för livet och tar jag inte chansen kommer jag bittert att ångra det resten av mitt liv. Jag vet att jag innerst inne verkligen vill åka också men just nu känner jag mig så extremt, extremt liten inför ett stort, stort problem. Likt en myra som står framför Mount Everest. Jag vet också att jag bara känner så inför stunden, att jag sedan kommer vilja åka iväg, vilja åka iväg med en gång. Men ah, det är så jobbigt!


amanda

Sv: Nej tydligen går det flera flyg mot New York eftersom jag vet flera som kommer att landa timmar efter mig, jag fick oturen att flyga 6.40 på morgonen ;) Min familj bor i Washington DC!! Hur går det med din hört något mer?



ang. ditt inlägg fy jag känner verkigen detsamma det är lätt innan allt börjar kommer för nära att vara "kaxig" och berätta om sina planer, och alla beundrar än. Just vid ett sånt tilfälle känner jag inget mer än, ett år de går fort, allt är lugnt. Men nu när man är så pass nära blir allt så mycket jobbigare, många fler känslor dyker upp.. oavsett hur man känner nu så har man ju iaf bestämt sig att åka och det blir ju oftast vad man gör det till :) det kommer gå BRA!!



PUBLICERAT: 2009-08-05, 22:31:59 | URL: http://aamandaaupair.blogg.se/
Pernilla

Tack va snäll du är:) Ska försöka att inte ta ut något, på ett sätt gör jag niog inte det, men jag tänker på dem heeela tiden, så det skulle bli katastrof om de sket sig! Har familjen sagt ja till dig än?? hoppas hoppas!!!!



PUBLICERAT: 2009-08-06, 07:41:18 | URL: http://pilly.blogg.se/
Sara

Uscha, sådär känner jag just nu! Det är verkligen en jobbig känsla, men tur nog är det bara en fas :)



PUBLICERAT: 2009-08-17, 17:35:48 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: