SKRIVET: 2009-08-27, kl 19:22:24 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Kisslukt

Det var inte den vanliga blandning av parfymer som mötte mig ombord på bussen idag då jag klev på efter jobbet. En lukt som förintade all annan och som verkligen stank i hela främre bussen. En uteliggare hade intagit första parket och hela bussen doftade av hans arom. Till och med flera meter bakom honom, jag fick gå ända längst bak för att undgå lukten och ändå kom den sig smygande i slutet på resan. Tur att den inte kommit tidigare för jag vet inte om jag hade klarat av det. Visst, jag jobbar med äldre och visst, kisslukt har jag vant mig vid (Läs: till en viss grad) men detta var verkligen fruktansvärt. Jag förstår att det måste vara extremt svårt att inte ha något hem oh ta sig upp ifrån skiten när man väl kommit dit, men samtidigt, vilka människor kissar på sig, och flera gånger om? Och ens ha på sig samma kläder. Nä, det är för mig oförstårligt. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan gå omkring i kläder som stinker, verkligen stinker kiss. Nä, det är fruktansvärt!


Emma

Ja gud ja...det tror jag också att jag kommer att göra. Fast måste ju ta med lite kläder ändå;) så det är lika bra att skriva en lista=)



PUBLICERAT: 2009-08-27, 21:40:28 | URL: http://Birken.devote.se
Cecilia

Jag skickade ett mail till dem idag faktiskt och de svarade jättesnabbt. Hon sa att jag kunde förbättra mitt personliga brev, att jag skulle tänka på att framhäva mig själv som den absolut bästa au pairen någonsin, haha också var det ju det här med videon. Jag vet inte om jag klarar det, att prata till en kamera som inte fattar ett skit och sen att jag är tvungen att lyssna/se på det också sen, nej uscha vad pinsamt, och sen att ANDRA ska se det också.. Jag vill nästan dö bara jag tänker på det ärligt talat. Vet inte hur jag ska göra med det där.



Cecilia



PUBLICERAT: 2009-08-28, 00:20:19 | URL: http://nogg.se/cissilia
Anna

sånt är så himla äckligt!!! :P



PUBLICERAT: 2009-08-28, 10:54:36 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: