SKRIVET: 2009-08-28, kl 23:09:32 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Marley and me

Vid de första sidorna var jag fast, vid de sista var mina ögon röda, kinderna våta och kudden likaså. Den är varm och handlar om John Grogan (Läs: Författaren) men framför allt om han hans frus hund Marley. Den är fylld av glädjeämnen men också av sorg, av framgångar och av baksmällor. Av kärlek och av utmattning, av början och av slutet. Den handlar om livet. Hur det kan gå, utan att man tänker på det. Hur någon kan vara så odröglig men endå så älskad och tills sist så saknad. Det är en bok alla kan relatera till, kanske inte till hunden men till andra ämnen eftersom den berör så oöndligt många livsfrågor. Det blir en glädje att läsa boken men som alla sagor och berättelser har den också ett slut. Och kanske inte det drömslutet man hade velat utan det realiteten.


Maria

Ursäkta för sena svar.., Men har full rulle här i staterna :) Presenter till familjen: en bok - Sweden inside out. Den var riktigt uppskattad, så det är ett tips :) 2 st ljuslyktor - kosta boda, snowball. och massa turistgrejer, kartor o grejer :)

Presenter till barnen, tjej 5 år & kille 3 år. Varsin gul t-shirt med små blåa kronor på, varsin polkagrisstång & Varsin Astrid Lindgren bok.

Alla presenter var mkt uppskattade verkligen, så det var roligt! Men boken om Sverige var rolig att läsa, även för mig :)



Du kommer också snart iväg, o jag lovar dig; allt är huur stort som helst. Men helt underbart på samma gång. Det säger jag som bara varit i usa 1,5 vecka:P hehe..



Great att du lyckades med Visum-foto, jag använde samma till mitt internationella körkort. Ett tips; skicka inte in ansökan om IKK för tidigt, mitt går ut innan jag åker från USA, så hoppas det kommer gå bra!



Ha det bra, är det något du undrar över är det bara att fråga. Finns på msn: [email protected]

Maria



PUBLICERAT: 2009-08-29, 07:23:41 | URL: http://miio.devote.se
Anna

aw den har jag faktiskt läst!! :D (jag brukar inte läsa böcker) men den har jag läst ! Sjukt bra :D



PUBLICERAT: 2009-08-29, 11:24:31 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Anna

sv: jaa det är sant ;P Nja, de sa att det fanns jätte ycket barn familjer och 1 - 2 au pairer i områder där de bodde, men deras nuvarande au pair hade jätte många tyska au pair vänner, och att det fanns ungefär 40 - 50 au parier i clustret(eller hur man nu säger) :P och det var bara med Au pair in America.. så av vad jag förstod borde det finnas några.. Men jag har mailat deras förra au pair så får vi se vad hon säger :)



PUBLICERAT: 2009-08-29, 14:15:18 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: