SKRIVET: 2009-08-18, kl 23:46:27 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Nyskrivet mail

Mail är alltid trevliga att få. Men ibland måste man faktiskt vara själv att skicka det också. Nu har det gått över 2 veckor (Läs: tror jag) sedan jag hörde någonting från familjen och de hörde någonting från mig. Så därför tyckte jag att det var dags för att ta sig i kragen och berätta lite vad som har hänt och kommer ske. Lite om ambassaden och lite om Göteborgs kulturkalas. Skickade även lite roliga bilder på vägskyltarna, hoppas att det kommer bli uppskattat. Men det tror jag nog. Skall även skriva ett brev till Andrea (Läs: nuvarande au pairen) med lite frågor. Vad hon hade med sig, så inte jag köper samma saker och lite liknande. Tänkte även fråga hur det ligger till med alla våra elektriska saker, fungerar de där borta om man bara har en adapter eller är strömen för svag/stark. Jag får olika bud hos alla.


Sara

Jo, det kan jag förstå. Jag tror inte heller jag hade tackat ja ifall det inte fanns några andra au pairer i området. Det är ju ändå som en av tryggheterna du har där borta.



Okej, tänkte väl ;) Jag fick betala ganska mycket för min undersökning.. jag tror det var något på 900kr! Huvva vad mycket pengar för en liten undersökning som gick på 20 min! Alltså, jag vet inte riktigt hur min ansökan fungerar. Jag har en vän som också ska åka och när hon var klar med sin ansökan och efter den var godkänd - så fick hon inloggningsuppgifter till en sida så hon kunde kolla sin profil osv. Men tydligen ska jag inte få några inloggningsuppgifter för vi åker/har tydligen med olika organisationer.. :S Även fast vi båda åker med STS. So weird! Fattar noll.



PUBLICERAT: 2009-08-19, 09:24:26 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Emma

Jaaa, hon jobbar på min avdelning:D. Känner du henne eller?

Jaså, ojdå! Det var snabba bud från CC. Förstår att du valde att ta en annan tid. Det tog ändå ganska lång tid att fixa allting.

Angående adapter och sånt så tror jag vi måste ha nån speciell sådan...eller när jag skulle köpa en på elgiganten förra veckan snackade han något om nån omvandlare:S fattade nada. Får fråga deras nuvarande au pair jag också:).

Kramkram



PUBLICERAT: 2009-08-19, 11:22:19 | URL: http://Birken.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: