SKRIVET: 2009-08-04, kl 23:04:14 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Fördelar och Nackdelar

Eftersom jag hade tänkt ringa Cultural Care i morgon och berätta mitt val tänkte jag först ställa upp För- och Nackdelar. På så sätt blir det (I alla fall för mig) lättare att välja.

Fördelar:
¤ D
e verkar vara en jättesnäll och verkligen underbar familj. (Vad jag har lagt märka till so far...)
¤ Familjen är aktiv, vilket är någonting jag söker.
¤ De gillar att resa. Och au pairen får följa med.
¤ Bor på "rätt" sida USA
¤ Jag får ta med mig kompisar hem och de vill att min familj kommer på besök
¤ De är väldigt flexibla och kommer upp med nya lösningar. (Om jag vill åka in till New York eller låna bilen)
¤ Barnen verkar jättesöta, aktiva och snälla.
¤ De löser interna problem genom att prata.
¤ Deras förra au pair rekomenderade dem verkligen.
¤ De bor i ett fint område, I ett fint område och jag får ett eget rum med tv, soffa och badrum!
¤ D
e har en pool.
¤ O
mrådet där de bor har många fina sträckor man kan gå.
¤ Det finns en massa andra au pairer i området, vilket jag tycker är super grymt!

Nackdelar:
¤ D
e bor i ett ganska litet område, dock är det nära till närliggande "byar"
¤ På sommaren är det riktigt varmt och på vintern riktigt kallt. Jag klarar inte av riktig värme då man går omkring och svettas, dock har de ju en svalkande pool på tomten.

Som ni ser är mina Nackdelar verkligen fjantiga nackdelar. Och de har ju saker som väger upp det! I-landsproblem eller vad? Man kan ju vara glad för så mycket mindre. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det materiela. Att familjen är gullig och underbar är egentligen det allra, allra viktigaste. Det får man verkligen inte glömma!


amanda

Hej tack för din kommentar :) Jo det känns superkul att ha fått tiderna och vet flera stycken som åker den 24 dock olika tider..



ser att du åka är nära en familj o flygplast, som du själv säger är de ju bara en massa positiva saker om familjen :) du kommer få det bra i den familjen känns det som!!



PUBLICERAT: 2009-08-04, 23:40:01 | URL: http://aamandaaupair.blogg.se/
kikki

Jag tycker absolut du ska ta den familjen ! verkar toppen:)



PUBLICERAT: 2009-08-05, 00:05:33 | URL: http://kikkaan.blogg.se/
Emelie

SV: Hej o tack för din kommentar. O jag kan lova dig att mamman är hel galen, men supermysig ändå ;) Familjen som du är matchad med nu låter väldigt mysig! Var bor de för någonstans?



PUBLICERAT: 2009-08-05, 01:57:27 | URL: http://ellijan.blogg.se/
Emelie

Haha, nepp det gjorde väl inte det :P Okej, men det låter väl bra! Hur gamla var barnen? Jag bor också typ 40 minuter från New York, i en stad som heter Basking Ridge. Var ska du bo, så kan jag googla upp o kolla det, haha.



PUBLICERAT: 2009-08-05, 18:16:20 | URL: http://ellijan.blogg.se/
michelle

Vad menar du med "rätt" sida av usa? haha bara nyfiken :)



PUBLICERAT: 2009-08-09, 03:18:57 | URL: http://mcchelle.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: