SKRIVET: 2009-08-19, kl 20:09:56 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Visum

Idag fick jag äntligen hem de papper jag väntat på så länge från Cultural Care. Kändes så bra - innan jag öppnade och fick se allting. Herregud, jag känner verkligen inte för att sätta mig ned och gå igenom allt det där. Galet mycket och svårt verkar det vara också. Mamma och Pappa får hjälpa mig och kan varken dem eller jag får jag ringe in till CC kontoret i morgon. Då skall jag även in till stan och boka en tur och retur till Stockholm. Åker förmodligen med swedbus under natten och kommer fram tidig morgon. Känns lättast så. Då kan jag sätta mig på något nattöppet café (Läs: Om ni känner till något säg till!, Haha). Jag är så säker på att jag kommer vimla bort mig i Stockholm att allra säkrast är att ta en taxi från och till amerikanska ambasaden. Eller så skaffar jag mig en väldigt, väldigt bra karta jag kan använda mig av.

Fick även ett gulligt svar utav min Host-mom Laura idag.

Hi Cecilia!

Thanks so much for sharing the great photos. You beat me! I have on my list of things to do "send photos to Cecilia".

Those signs are funny. It sounds like the festival is a lot of fun. What kind of music concerts do they have? Classical, Rock, Folk? Camp has finished for the boys and now we are headed out of town for a few days. Then we will hang out and do some fun things around here and then school begins Sept. 9th.

When you have a chance, you may want to check out the following links to get an idea of what is around here:
...

Enjoy the information!

Laura


Anna

vad roligt ! ! Spännande att du ska färga håret också ! Lägg ut en bild sen så vi får se :D



PUBLICERAT: 2009-08-20, 16:07:04 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: