SKRIVET: 2009-12-18, kl 06:32:54 | PUBLICERAT I: I USA

Draft: Dec. 18, 2009

Vad var jag orolig över egentligen? Hela veckan har jag oroat mig och nästan haft ångest för att Lauras mamma och pappa skulle komma idag (resten av familjen kommer i morgon, 13 stycken till. Jo, 13 stycken till, totalt kommer 20, 20 personer bo i huset över helgen.). Men så fort de såg mig kom de fram och hälsade och var hur trevliga som helst. De frågade fågor, skojade och är hur gulliga som helst. Tyvärr blir det att stålsätta mig i morgon igen för då kommer resten av familjen, jag tvivalar inte på att dem inte är trevliga men det kommer ändå vara jobbigt. Som tur har jag S som brukar vara gullig och förklara allting för mig. Haha. Som i måndags när han kompis Thomas var över.

T - CeCe are you Jewish or Christian?
C - I'm Lutheran
T - But do you celebrate Christmas or Hanukkah then?
C - Lutheran is the same as Christian.
T - But do you celebrate Christmas or Hanukkah then?
C - Well I celebrate...
S - This year when she lives with us she's Jewish and celebrate Hanukkah, and if she stays an other year she's Jewish to.
C - If you say so S...


Sandra

Hahahaha :) Jag för förresten börjat ana att min värdfamilj är judar, fast de har inte sagt nå om det för när jag frågade så sa dem att de inte var troende.. men vafasen, de är ju ändå judar(om jag nu anar rätt), det hade dem kunnat nämna.



Så jag vill veta, är det någon skillnad alls? Förutom detta med julen?



PUBLICERAT: 2009-12-18, 10:21:28 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: