SKRIVET: 2009-12-28, kl 19:35:12 | PUBLICERAT I: I USA

Gårdagen; i dagen efter perspektiv

Här kommer gårdagen i ett ett-sista-minuten-gårdags-inlägg. Som vanligt spenderade jag min lediga dag i New York City. Jag skulle ta tåget vid 10:46 men när jag väl gått mer än halva sträckan (och det är 15 minuter kvar tills tåget skall avgå) kommer jag på att jag har glömt mina pengar hemma. Toppen Cecilia, toppen. Inte nog med det så hade jag bara en resa kvar på mitt tio-kort, alltså kunde jag ta mig in till Grand Central (Jag vet kort kommer upp på det snart...) men inte hem. Ett problem, som tur var hade Stinha bilen till tåget så hon kunde hämta upp mig och snabbt köra hem mig och sedan köra till tåget igen. Tyvärr höll inte lyckan hela vägen så när vi parkerar bilen ser vi hur tåget kommer in. Visst vi skulle nog kanske ha hunnit, men kanske inte. Det jobbiga i det hela var också att vi såg vår kompis Sara, som vi för övrigt skulle vara med, hoppa på tåget. Jag ringer henne flera gånger men hon svarar inte och efter det åker tåget iväg och vi gick till Starbucks för att ta en fika. Vad skall man göra annars liksom? Klockan 11:46 bordar vi nästa tåg mot The City. Vi har redan bestämt oss för att undersöka andra delar av New York så vi tar subway:n (tunnelbanan) till Greenwich. Här skall Carries trappa besökas (Sex and the City fans, you know what I'm talking about), efter en stunds letande hittar vi äntligen trappan. Det är relativt lätt att hitta den för det sitter en stor kedja på den. Efter det vandrade vi förbi de homosexuellas kvarter och gick mot hamnen. Det var ett underbart väder och solen sken, prefekt. Likt en Oktoberdag i slutet av December. Eftersom jag ville till Chinatown försökta vi oss ta oss dit, ja bemärk ordet försökte... Det var nämligen så att vi bestämde oss för att gå, från the west side till the east side. Det är rätt långt. Det blev i alla fall en riktig promenad längs alla gator, och vi passerade Soho, Little Italy och little Brazil. Men till Cinatown kom vi aldrig. Och när vi står och argumenterad åt vilket håll vi skall gå åt för att komma till närmaste subway så ser vi att den ligger på andra sidan gatan, smart drag tjejer, smart drag... Vi hamnade fel och kom bland en massa uteliggare och andra skumma människor, jag fick panik och Stinha försökte hålla lugnet, det är inte lätt med en panikslagen, rädd Cecilia. Allt löste sig och vi kom ut oskadda, som tur var.

På kvällen när vi tog tåget hem ringde jag återigen Sara för att se att allt var okej med henne. Det visade sig att hon glömt telefonen hemma. Om ni någon gång skall möta någon i New York, ta för i helsike med mobilen! Jag föreslog att jag kunde träffa henne när jag kom hem och vi kunde göra någonting tillsammans. Det ville hon gärna så hon hämtade upp mig från tåget och vi åkte till Erlwood för att titta på The Avatar. Vi köpte biljetter och åkte sedan till en Chiniese restaurant och åt middag. Filmen var verkligen hur bra som helst och jag rekomenderar verkligen alla att se den! Trailen är jättekonstig jag vet men filmen är så grymt bra! Awsome.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: