SKRIVET: 2009-12-02, kl 07:00:24 | PUBLICERAT I: I USA

Julkalendern

Så var årets julkalender igång i år igen. Den ända (och stora) skillnaden för mig är att jag inte är "hemma" för att se den. Jag är nämligen belägen på andra sidan Atlanten, in the big apple. (Varför heter det egentligen "the big apple"? Det är inte precis så att de har mer äpplen där än någon annanstans, jag har faktiskt inte sett ett ända äpple när jag varit inne i stan. Någon som vet??) Kanske kan jag följa serien på internet men det kommer ändå inte bli samma sak. Fast jag tror inte att det någonsin kommer bli som förr. Aldrig mer Mysteriet på Greveholm, Trolltider, Pelle svanslös eller Sunes jul, i vissa fall kommer ordspråket "Det var bättre förr" väl till pass. För visst var det bättre julkalendrar förr?! Kanske är det för att jag blivit äldre, men jag tvivlar starkt på att Mysteriet på Greveholm någonsin kommer att vara dåligt, nej, jag kommer sitta där 85 år gammal i min gungstol och kolla på det och fortfarande tycka det är lika bra som när jag var fem. Jag får helt enkelt se vad jag gör, kanske jag följer den, kanske jag inte följer den. Den som lever får se. Någonting annat som kommer vara skillnad i år från tidigare år är att jag kommer att fira "Hanukka" och inte "Christmas". Jag vet inte alls hur man firar Hanukka, eller varför man firar det eller vad man skall göra. Det ända jag vet är att man får presenter åtta dagar i rad, (Det är så klart det viktigaste enligt mina värdbarn) men jag tänker inte köpa åtta presenter vardera till dem. 24 presenter är alldeles för mycket för min ekonomi så en present får det bli, nu gäller det bara att komma på vad. Men mitt största problem kommer nog bli att ge mina värdföräldrar en present. Jag har inte den blekaste vad jag skall ge dem. Finns det en hjälplinje för sådanna här problem, eller kan någon sms:a 118 118 för mig? Cause I might need to.

23 dagar kvar till jul.


Mathilda

Du har helt rätt. Det var absolut bättre förr! Inget kommer att slå Sunes Jul, mysteriet på greveholm, pelle svanslös osv.



Tänkte höra med dig om du efter kören på söndag har lust att gå förbi julgranen vid Rockfeller center som då är upplyst och titta och ta lite kort?



Kram



PUBLICERAT: 2009-12-02, 17:23:29 | URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
sofie

Mysteriet på greveholm är absolut den bästa julkalendern någonsin!!!!



PUBLICERAT: 2009-12-02, 21:32:15 | URL: http://sophiesundin.blogg.se/
Lady Cap'n Bell

HAHA Jag håller med! Mysteriet på Greveholm och Trolltider is the shit! Jag tycker inte alls om åters julkallender!



PUBLICERAT: 2009-12-02, 22:52:02 | URL: http://rockingbell.blogg.se/
Elin NJ

Ja frågade mina värdföräldrar idag vad dom önskade sig .. o mamman sa då; Elin, du behöver absolut inte oroa dig med att köpa nått till oss. Vi behöver ingenting. Vi blir glada om du bara vill ge oss "en-lördagkvälls-barnvakt" lr liknande :)

så de e ju ett tips iaf. :)



PUBLICERAT: 2009-12-04, 02:49:17 | URL: http://wickstrandelin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: