SKRIVET: 2009-12-03, kl 20:54:17 | PUBLICERAT I: I USA

Var tog vädret vägen?

Inatt vid ett-tiden var det nästan storm utanför föndterrutan och träden vajade nästan som ett skepp på havsytan. Det var galet och jag var nästan säker på att ett träd skulle falla ned rakt in i mitt rum och mitt panorama fönster. Men jag klarade mig, fönstret klarade sig och jag är glad för det. Så, nu kommer vi till det skumma: När jag vaknade i morse var det inte ett moln på himlen och solen sken. Nästan som om universum ville att jag skulle ut och springa. Så det fanns ingen anledning till att inte gå ut att springa. 50 minuter var jag ute och efter jag kommit hem och gjort mig iordning kom Stinha och hämtade mig. Vi åkte till Target för hon skulle köpe en present till sitt äldsta värdbarn och jag tänkte jag kunde kolla omkring. Det slutade med en till julklapp till pappa. Bara 15 julklappar kvar. Nä, jag får se hur jag kommer göra faktiskt, jag har inte hittat det jag behöver för att göra julklapparna. Tyvärr, men jag försökte i alla fall. Nu är himlen åter igen full med moln och jag tror att regnet kommer att bryta ut vilken sekund som helst nu. Men det gör ingenting för jag sitter inomhus och kollar på Wife swap. Två fruar byter liv med varandra för två veckor. Första veckan skall de leva som den andra frun gör och andra veckan får de ändra relgerna helt och hållet för att få familjen att förändras. Just detta programmet handlar om en familj där mamman är terapist och kan se in i framtiden och hon har sett att hennes två pojkar kommer att bli stora stjärnor. Därför drillar hon dem att de skall steppa och dansa och som grädden på moset, så somnar de till hennes röst och hur man slappnar av. Det är helt sjukt! I den andra familjen gör mamman allting. Hon har verkligen den synen att kvinnans roll är den "typiska hemmafrun". Pojkarna får verkligen göra allting och kastar mat omkring dem som hon måste plocka upp och pappan spelar onlinegames runt två timmar per kväll.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: