SKRIVET: 2009-02-28, kl 00:04:07 | PUBLICERAT I: Mitt liv

All it takes

Lugnt, lugnt. Allting är stilla omkring mig ändå känner jag mig smått uppjagad. Kan det vara att min resa till Tyskland närmar sig, att jag skall på aupairmöte i morgon eller beror det på något annat? Jag vet inte. Det finns många mysterier ute i universum och många handlar nog om/med mig.
En anledning till att jag kanske är uppjagad är att jag inte hunnit varva ned från den hektiska dagen som jag haft idag. Först var det skola och inte nog med det reading test i engelskan. Jätteroligt hurra verkligen! (läs: not at all) . Sedan var det både Ie och Litteratur. Inte så skojigt men ändå. Därefter träffade jag Fanny och vi gick och shoppade (läs: som utlovat). Först träffade jag henne och hennes kompis (läs: ursäkta men jag minns inte ditt namn) på Condeco. Där mötte jag även Emelie, Emma, Emelie och Amanda. Sedan såg jag även Nathalie (läs: inte hennes bästa polare precis). Lite smått skumt eftersom jag inte brukar träffa folk jag känner på stan. Klart ibland men inte ofta.
Efter ett tag blev vi (läs: jag och Fanny) dumpade av både den ena och den andre så vi drog vidare till Gina Tricot. Där köpte jag en svart kjol och Fanny leggins som ser ut som ett par jeans. Sedan drog vi till H&M men jag hittade ingenting direkt. Fanny däremot hittade en fin T-shirt som var vit med marinblå ränder på. Efter det där är mitt minne lite vagt och jag kommer inte ihåg så mycket. Mitt nästa minne är från när jag handlade min lunch/middagsmat på Ica vid Redbergsplatsen. Sedan gick jag till jobbet och åt den. Läste min bok i allra högsta grad lugn och ro. Jag var nämligen 1 1/2 timme för tidig och min arbetsledare var där. Det var skönt att kunna ta igen tiden lite granna innan men fick ut och slita. Nu skall jag fixa klart (läs: eller börja) på vår projektplan och sedan skicka över den till Linnéa. Fungerar nog väldigt bra tror jag. Bara jag börjar någon gång, och att börja på någonting nytt, tja, det har aldrig varit min hit...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: