SKRIVET: 2009-02-06, kl 15:57:27 | PUBLICERAT I: Mitt liv

En världslig vänskapsfråga

Jag har funderat lite.
Många av mina kompisar har pojkvänner respektive flickvänner, det är inget konstigt i det. Mitt enda problem med det hela, är att tiden med mig inte tycks existera och finnas längre. Jag begär inte att folk ska vilja va med mig 24/7 men jag vill ändå ha lite uppskattning för den vän jag är. Jag hade inte heller velat vara med mina kompisar hela tiden, jag tror vi hade irriterat oss på varandra till slut. För det kommer komma en dag då man bli otroligt irriterad på någon, det kan ta en vecka, en månad, ett år eller tio år. Men en dag kommer den dagen komma.
Varför ska man spendera varje dag med sin älskling för att sedan komma efter men skolarbetet och kompisarna, tja de har man inte tid med, bara för att dagen efter vara med sin älskling  igen. Snälla människor prioritera, for god's sake! Ska man förlora de vänner man har bara för att man har en pojkvän? Nej, man måste kunna balansera sin tid. 24 timmar har man på sig varje dygn, varken mer eller mindre.
Några av mina kompisar är med sina pojkvänner konstant, det finns inget stopp ingen början utan en konstant tid tillsammans. De ligger efter i skolan, kommer inte på lektioner (läs: som de gjorde innan förhållandet), kan inte vara med kompisar eftersom de antingen måste plugga eller vara med sin pojkvän och allting speciellt de gjort den senaste tiden inkluderar dem själva och sin pojkvän. Är det så det skall vara?
När ska de förstå att de kanske inte har kvar mig när deras förhållande tar slut?
Jag skall inte lägga mig i, men en kompis kan ta så mycket skit tills hon inte kan ta det längre. Jag vet, för jag är det kompisen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: