SKRIVET: 2009-02-12, kl 14:21:17 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Nattlig kvällsrutt

Kvällen började med att jag och Joanna gick till Sticky fingers och kollade på när okända band spelade live. Vissa var bra, vissa var hm, tja om man nu kan kalla det musik. Skall erkänna med en gång att hårdrock/metal det är inte riktigt  min stil, kanske om det är soft hårdrock. Haha.
Efter ett tag då vi båda hade lite svag huvudverk drog vi till café tintin klockan var nog 23.30 då. På Café Tintin tog vi en varsin kladdkaka med grädde och jag tog en Caffé Latte till också. Vi pratade och vipps var klockan 01.10. Kanske bäst att gå hem om vi skulle klara av dagen efter.
Jag känner ingen brådska eftersom jag vet att min buss sista tur är klockan 03.23 så det ska ju inte bli några problem. När jag sedan kommer fram till hållplatsen inser jag till min förfäran att bussarna visst slutar gå vid halv ett tiden. Alltså en timme innan jag stod på hållplatsen. Just my Luck. Jag visste inte vad jag skulle göra eftersom allting hade slutat att gå för dagen. Jag kan antingen vänta på bussen i stan, (Centralstationen är det ju varmt i) jag kan ringa pappa, ta en taxi eller gå hem. Centralstationen är stängd och öppnar inte förrän 04.30. Nja, lite väl lång tid att stå utomhus. Jag har inte råd med en taxi, jag vill inte ringa pappa och väcka honom eftersom han skall upp och jobba idag. Så då fanns det bara ett alternativ kvar; Att gå hem. Så klockan 01.51 börjar jag min promenad från Centralstationen i Göteborg hem till mig i Sävedalen. Det är lite drygt 1 mil. Det är jäkligt läskigt och jävligt kallt. 03.45 kom jag innanför dörren här hemma. Mina lår var iskalla, jag frös och var så trött att jag inte kunde somna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: