SKRIVET: 2009-02-18, kl 16:01:39 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Skrivande inledning

Idag började vi med ett nytt projekt i svenskan. Att skriva heter det. Man får välja på alla möjliga saker att göra, bl a att skriva blogg, krönika, saga, repotage och mycket mer. Jag har dock valt något helt annorlunda. Jag skall skriva inledningen till en deckare. Jag är helt upptagen med att tänka på hur modet skall gå till, vem mördaren är, hjälten osv. Jag är helt inne i uppgiften och det känns bara så otroligt roligt! Det var länge sedan jag verkligen kända passion inför en uppgift. Mestadels känns allting som att jag bara gör det för att jag måste och det allra nödvändigaste. Jag har ingen passion eller egentligt intresse i det. Det är inte som det var i grundskolan. Där gjorde vi en massa olika uppgifter, blandade ämnen och så vidare för att få en annan typ av undervisningen också. Visserligen är väl detta inte riktigt samma sak men jag känner mig bara så glad.


ElviZ

Jag fattar precis hur du menar! Jag är också värsta uppslukad av svenska uppgiften!



PUBLICERAT: 2009-02-21, 18:26:30 | URL: http://www.nogg.se/elviz

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: