SKRIVET: 2009-01-06, kl 21:40:38 | PUBLICERAT I: Mitt liv

School Start

Så var det även sista dagen på vinterlovet. Känns som tiden försvinner, som sanden i mitt liv rinner ur mina händer, precis som ett timglas. Men jag vill inte att skolan skall börja. På ett sätt vill jag bara få gymnasiet överstökat men samtidigt har jag det som min livlina eftersom jag inte vet vad jag annars skall göra. Mest önskar jag bara att livet bara kunde falla på plats åt en. Tydligen verkar det inte vara så.
Låter lite deppigt nu, skall jobba på motivationen!.

Mina nya årslöfen går bra (för tillfälligt) och jag hoppas de håller i sig. Ett är bl a att jag skall lägga mig i tid på morgonen, starta i tid och vara färdig i tid. Jag snackar om mina skoldagar och mina läxor. Men jag vet att jag lyckas. På något underligt sätt lyckas jag alltid sätta ihop allting till ett bra resultat.
Vi får hålla tummarna att det håller i sig denna terminen ut också. Sedan måste jag själv komma på vad jag vill göra...
Vill jag plugga vidare med en gång? Vill jag ut och resa? Ut i världen och jobba? Jobba på hemmaplan? Jag vet inte ännu. Det är lite för mycket för mig ännu att smälta. Det är min framtid jag pratar om. Vad jag väljer nu kommer verkligen påverka mitt liv i fortsättningen. Kanske jag skall lära känna mig ordentligt själv innan jag bestämmer. Låter nog klokast.
För tillfället skall jag se klart på Stile Genious och ta fram allting för morgondagen. Sedan skall jag ta fram min bok Henning Mankells "Kinesen".

God natt och sov sött! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: