SKRIVET: 2009-01-02, kl 20:49:55 | PUBLICERAT I: Mitt liv

The Lord of the King

Sitter med Simon och kollar på Sagan om ringen - Härskaringen. Är lite smått hungrig så jag funderar på om jag skall gå upp och hämta någonting att äta eller skippa det. Har inte bestämt mig ännu. Förmodligen blir det att jag går upp och hämtar något.
Håller nu på med min 6 bok i raden av böcker. Läste precis klart "Spelet" av Neil Strauss. Den var verkligen sjuk. Inte dålig men handlingen var verkligen, tja, utelämnade Om en kult, religion som går ut på att få bekräftning från kvinnor. Nämligen genom raggning. Spelarna kunde få vilken tjej de ville (well, nästan) och fick flera tjejer, varje månad, varje vecka, varje dag. Sjukt! Det började med att alla ville ha mer respekt och uppsyn av kvinnor men det slutade med att man ser kvinnor som ett byte. Allt vi gjorde hade ett namn och allt vi gjorde var en teori. Lite hemskt att se hur vissa människor är, hur de fungerar.
Jag tycker ändå boken var bra och rätt rolig att läsa! Kanske en framtida investering, för vem vet när nästa RGE-are dyker upp?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: