SKRIVET: 2009-07-23, kl 13:21:01 | PUBLICERAT I: Au Pair Tips

Frågor till nuvarande Au Pair (Andrea)

Här är lite frågor som jag hade tänkt fråga:

  • Hur är familjen?
  • Relationen mellan föräldrarna?
  • Hur ser en normal skolvecka ut?
  • Vad brukar ni göra tillsammans?
  • Hur är pojkarna?
  • Deras intressen?
  • Hur är området, mycket att göra osv.?
  • Utbildning, många kurser eller bara ett fåtal?
  • Får du vara med på många familjeaktiviteter, semestrar och familjemiddagar?
  • Hur behandlar de dig? Familjemedlem, arbetare eller outsider?

  • Det är de frågor jag har kommit på än så länge och hade tänkt att fråga. Kanske det är lite mycket och känsligt att fråga hur relationen mellan föräldrarna är men samtidigt vill jag ju inte hamna i en familj där föräldrarna är kyliga mor varandra. De måste ju ha en sund relation till varandra annars kan det bli väldigt, väldigt jobbigt. Och så som jag har fattat det jobbar pappan i familjen väldigt mycket. Då är det ju lätt att man glider isär.
    Så snälla kommentera och tyck till om frågorna, bra/dåliga? Nån mer fråga som är viktig och jag glömt?



    KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

    NAMN Spara info?

    E-POST (publiceras ej)

    URL

    Kommentar: