SKRIVET: 2009-06-10, kl 22:29:07 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Money, Money, Money most be funny.

3 159 kr. Det är så mycket pengar jag har återfått i skatt. Jag blir verkligen så glad och dessa pengar skall sparas till USA resan eftersom den kommer kosta en del. Är inte det en fröjd när man får tillbaka saker. Även om nu många anser att jag inte får tjänar någonting på det eftersom jag har betalat in för mycket de andra månaderna, men enligt mig så är det pengar jag tjänar. Jag är en slösare. Det kan erkänner jag, jag känner till mina brister. En kaffe där, en kaffe till där, en glass, en tidning, en baguette, en sallad, en till kaffe, en fika, en sallad och ännu en kaffe. Små utgifter som växer sig till stora virusar på mitt bankkonto. Men jag slösar också bara det jag kan. Jag köper inte för mer pengar än jag har, jag köper aldrig på kredit och jag har börjat tänka mycket mer på ekonomin nu i dessa dagar (Läs: Inte pga av finanskrisen utan pga Au pair-året). Jag spenderar helt enkelt snabbt de pengar jag har på mitt kort. Därför är jag smart nog att ha två bankkonton. Jag får in de mesta pengar på ett konto och betalar med kort på ett annat. På så vis kan jag inte spendera alla pengar på en gång. (Läs: Jag sa ju att jag kände till mina brister).

Så nu ligger dessa pengar väl bevarade på det ena kontot, Shoppengarna på ett annat konto och här hemma har jag en 1000-lapp liggandes någonstans. Jag har inte alla pengar ännu till USA, det räcker inte ens till försäkringen än så länge, men snart så. Men snart skall det vara fixat också. Sedan är det bara att få en tid bokad på ambasaden, köpa en resa ner till Stockholm och vänta på att lönechecken kommer så jag kan betala försäkringen och flygbiljetten också. Det löser sig, Jag lever efter Timbuktus råd. Och än så länge kan jag inte klaga på någonting, för det löser sig ju...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: