SKRIVET: 2009-06-09, kl 23:22:14 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Semester

Funderar på om jag skall ta en veckas semester i år i alla fall för att hälsa på alla mina nära och kära uppe i Norr. Jag har inte satt upp något jobb v. 29 och jag funderar på om jag skall fortsätta ha det så. Skall prata med mamma och pappa och se ifall de kan finansiera en resa upp dit i sånna fall. Tänkte ta tåget och det blir ju rätt billigt. Så då slipper de ju betala mat och boende för mig om jag inte åker med dem upp, fast jag är inte säker på vilken vecka det var som mamma och pappa var lediga under. Ifall det är innan från v.28-v31 (vilket jag tror att det är) skulle det fungera fin fint, men om du börjar sin semester v. 29 kommer jag inte kunna vara däruppe speciellt länge heller. En vecka är en vecka mindre jobb, en veckas semester, en vecka av vanliga normer. Allt kommer blir annorlunda nu och jag vet inte riktigt om jag är mogen. Fast jag måste vara mogen, tiden passerar och väntar inte på att jag skall vara redo. Jag måste vara redo varesig jag vill det eller ej. Ibland kan det vara så otrolgigt frustrerande verkligen! Men det är bara bita ihop, kämpa in i det sista och ta vara på guldkanterna i tillvaron. För tro't eller ej, Livet är en gåva.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: