SKRIVET: 2009-06-22, kl 01:01:17 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Sjukling... Igen

Så var det dags igen. Svullen hals, täppt nästa, huvudverk och feber. Kanske inte ovanligt i sig, inte direkt dödande (För en härdad person som mig i det levande förkyldtäppta-Sverige) men ack så jobbigt. Den kliande halsen, den jobbiga känslan av att man inte kan känna smaken av de ljuvliga jordgubbarna serverade med grädde. Jag kan inte känna den undarbara smaken av min kaffe latte på EsspressoHouse (Och bara där var 33 spänn förlorade) (Läs: för övrigt har de höjt priset på EsspressoHouse till 37:- för en latte istället för de tidigare 35:-. Galet, vad som är galnare är att jag fortfarande kommer att springa och köpa dem lika förnetiskt...). Men det värsta är, jag har inte nämnt det ännu, att jag blir drabbad och värre under dagens arbetande insats för kommunen. Jag kände hur jag mådde sämre och sämre från att jag kom in på lunch vid 12-tiden till att jag gick ut och till första vårdtageren lite efter 13. Under hela eftermiddagen sedan blir jag tröttare, halsen svider mer och huvudverken kommer allt mer smygande. När jag sedan sitter hemma får jag frossa, febern stiger och jag var helt slut klockan 21.00 på kvällen (Läs: okej att 21.00 alltid måste vara på kvällen men man kan ju alltid vara övertydlig, skadar ju inte). Jag gick och lade mig, läste ett kapitel ut Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. (Läs: för övrigt en underbart bra bok!!). I morse satt förkylningen kvar i halsen och i näsan. Nu mår jag illa, dock känner jag att jag är på bättringsvägen och att jag snart bör lägga ned mitt klagande. Det som inte dödar en härdar en.


Jannike

Jag har i princip bara ett tips, som jag tycker är viktigt inför Au Pair-tiden... LÅS DIG INTE VID SVENSKAR!!! Det är så lätt att det blir så tror jag, men försök att i alla fall blanda lite, lär känna folk ifrån olika länder och kulturer! På ett helt år så umgicks jag inte med en enda svensk och jag pratade aldrig svenska, bara med mamma på telefon de enstaka ggr jag fick till att ringa henne. ;)



Det gav mig så otroligt mycket, att få lära mig om andra kulturer än min egen. Min bekantskapskrets bestod till störst del av brasilianare och mexikaner, vilket var helt underbart.



Så mitt råd... du måste inte UNDVIKA svenskar (som jag gjorde haha!!!), men försök i alla fall att inte låsa dig till dem! Svenskar finns i Sverige, USA är ett utmärkt land för att knyta internationella kontakter.



Lycka till!!!!



PUBLICERAT: 2009-06-22, 01:32:53 | URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Nina

Jajjemen, jag jobbar på ett ålderdomshem :P Hoppas du får en värdfamilj snart :D man blir så glad när man äntligen vet var man hamnar ^^,



PUBLICERAT: 2009-06-22, 22:11:21 | URL: http://mynina.blogg.se/
Frida

Vet inte om jag redan har svarat på din kommentar Cecilia men tack för dom rara orden :) Jo det är himla skumt men det kommer säkert bli bra i slutänden. När bär det av till staterna för dig :)?



PUBLICERAT: 2009-06-22, 22:19:26 | URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Julia

Ja precis och det som är kul med Astrid Lindgren med är ju att hon är känd i typ hela världen. Och Emil är ju typ perfekt till små busiga pojkar.



Ja jag vet. En kompis till mig fick mig att lova igår att jag inte fick träffa nån kille där så jag inte kommer hem igen :P



Ja hoppas det hjälper. Jag tycker nästan att alla som åker med CC just nu får vänta så länge med matchning. Men det är väl oxå flest som åker med dom. Lycka till nu och jag håller tummarna.

Kram



PUBLICERAT: 2009-06-23, 12:07:50 | URL: http://juliasresa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: